Износът на швейцарски часовници е нараснал през август, възстановявайки се от спада през юли, който беше първото месечно понижение от повече от две години, пише Bloomberg.
Продажбите са нараснали с 4% през миналия месец до 1,8 млрд. франка (2 млрд. долара), като САЩ, най-големият експортен пазар за часовници на страната, са подкрепили увеличението с 13,5% ръст, обяви Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.
Възстановяването показва, че търсенето остава стабилно въпреки по-високите цени и забавящия се икономически растеж. Индустрията все още е напът да постигне по-добро представяне спрямо 2022 г., когато износът достигна рекорд от над 24 млрд. франка, заяви федерацията.
Растежът обаче се забавя, тъй като износът за Китай – втория по големина пазар – отслабва. Износът към азиатската страна спадна с 27 на сто през август, записвайки втори пореден месец на голямо понижение.
Това беше компенсирано от силното представяне в Хонконг, където износът скочи с 29 на сто, и Обединеното кралство – с 21,5%.
Различни марки – от Omega до Patek Philippe и Rolex, повишиха цените си, за да се противопоставят на по-високите си разходи, с което тласнаха нагоре приходите и печалбата си.