Компанията майка на козметичния бранд CoverGirl – Coty, прогнозира годишна печалба под очакванията на Wall Street във вторник поради по-високи производствени разходи и въпреки че компанията повишава цените на продуктите си, за да се защити от нарастващите разходи и силния долар, съобщава Ройтерс.
Разходите за суровини и логистика намаляват спрямо пандемичните върхове, но затегнатият пазар на труда засилва натиска от упоритата инфлация върху производствените разходи.
Това засенчи ръста на приходите на Coty за четвъртото тримесечие, когато потребителите са се поглезили както със скъпи, така и с по-достъпни аромати и козметика, вариращи с марки от Hugo Boss до Gucci.
Акциите на производителя на парфюми и козметика поскъпват с около 2% в предпазарната търговия във вторник.
Силният долар вреди на компанията, която генерира над половината си продажби на международни пазари, основно в Европа, Близкия изток и Африка.
Главният финансов директор на Coty Лоран Мерсие заяви в интервю за Ройтерс, че инфлацията ще се задържи известно време, поне до първата половина на фискалната 2024 г.
„След това обаче очакваме известно облекчаване на инфлацията при разходите за стоки през втората половина“, добавя той.
Разходите за продажби на Coty са се увеличили до 502,1 млн. долара спрямо 446,2 млн. долара преди година. Компанията отчете коригирана печалба за тримесечието от 1 цент на акция, докато анализаторите очакваха печалба от 2 цента, показват данни на Refinitiv.
Въпреки това постоянните увеличения на цените са помогнали на компанията да увеличи маржовете си със 110 базисни пункта – до 62,9%, през тримесечието до 30 юни.
Coty прогнозира коригирана печалба за 2024 г. между 44 и 47 цента на акция. Анализаторите средно очакваха печалба от 48 цента, показват данните на Refinitiv.
Нетните приходи за четвъртото тримесечие са се повишили с 16% до 1,35 млрд. долара, което е над очакванията за 1,31 млрд. долара.
За сравнение, конкурентът Estee Lauder понижи годишните си прогнози заради крехкото възстановяване на търговията на дребно и забавящото се търсене в САЩ.