fallback

Всички искат чанта на Hermes: компанията отчете силни резулати за първото полугодие

Производителят на чантите Birkin се радва на силно търсене на луксозните си стоки

15:23 | 28.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Печалбата и продажбите на производителя на чантите Birkin - Hermes, са нараснали през първото полугодие, откроявайки се сред конкурентите си в луксозната индустрия с неотслабващо търсене на своите чанти от висок клас, особено в САЩ и Китай, пише Bloomberg.

Ръстът на печалбата и продажбите за първото полугодие задмина прогнозите на анализаторите. Приходите на компанията в Северна и Южна Америка са се увеличили с 21% през второто тримесечие на годишна база при постоянни валутни курсове, което е почти два пъти над очакванията на анализаторите. Акциите на компанията в Париж поскъпнаха с 4,3%.

Компанията Hermes се представя по-добре от конкурентите си LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE и компанията собственик на Cartier - Richemont, които отчетоха по-слабо търсене в САЩ след силни разходи за луксозни стоки през последните две години.

Търсенето е останало силно във всички региони през юли, заяви изпълнителният директор Аксел Дюма в разговор с репортери в петък, добавяйки, че е уверен и за остатъка от годината.

„В трудни моменти се наблюдава това, което във финансите наричаме „бягство към качеството“, така че ние се възползвахме от него", коментира Дюма. „Не искам да го урочасвам“, добави той.

Текущата оперативна печалба на компанията се е увеличила с 28% на годишна база до 2,95 млрд. евро през първото полугодие, а маржът на печалбата е достигнал рекордните 44%.

Анализаторите смятат, че Hermes е специфичен случай, що се отнася до ценообразуването, тъй като търсенето на чантите, произведени от компанията, постоянно надвишава производствения ѝ капацитет. Това означава, че много от чантите ѝ се препродават на по-висока цена.

"Hermes направо издухва цялата индустрия за луксозни стоки", смята Лука Солка, анализатор в Bernstein. 

За сравнение, приходите на LVMH в САЩ са се понижили 1% през второто тримесечие на органична база.

Всички подразделения и по-големите обеми са допринесли за растежа на Hermes в Северна и Южна Америка, заяви изпълнителният директор на компанията. Продажбите от региона, който обхваща и Китай, също са нараснали с повече от една трета.

Дюма заяви, че по принцип през годините е наблюдавана по-висока рентабилност през първата половина на годината.

Акциите на Hermes се представят по-добре от тези на конкурентите си в луксозния сектор, като са поскъпнали с около една трета от началото на годината. По-рано тази година пазарната капитализация на компанията премина символичния праг от 200 млрд. евро.

Джейн Бъркин, актрисата, която беше музата, вдъхновила модела чанта на Hermes, кръстена на нея, почина по-рано този месец.

„Тя беше скъп приятел на модната къща“, каза Дюма по-рано, описвайки я като „широко скроен“ артист, случайно оказала се близка с чичо му Жан-Луи Дюма, който някога е управлявал компанията. След като се сблъсква с нея веднъж по време на полет през 80-те години на миналия век, Жан-Луи се заема с идеята ѝ за дизайн на модел чанта, който след това се превръща в един от най-търсените продукти на марката.

Производителят на чанти Kelly, кръстени на актрисата Грейс Кели, се стреми да отваря по едно ново предприятие за производство на кожени изделия във Франция всяка година, за да поддържа темп на растеж от около 7% за производството на своите кожени изделия.

Компанията заяви, че не планира да повиши цените на продуктите си допълнително тази година след увеличението през януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:23 | 28.07.23 г.
fallback
Още от Мода виж още