Производителят на спортни стоки Puma отчете резултати, които надминаха очакванията на анализаторите, след като търсенето на маратонки и дрехи в САЩ се възстанови, пише Bloomberg.
Оперативната печалба за второто тримесечие е достигнала 115 млн. евро, като надмина средната прогноза на анализаторите за 110 млн. евро. В резултат на новините цената на акциите на компанията се повиши с 2,9% преди началото на борсовата сесия във Франкфурт.
Възстановяването на търсенето в Китай подкрепи бизнеса на германската компания в Азия, където приходите от продажби скочиха с около една четвърт. Освен това търсенето е силно и в Европа, и Латинска Америка.
Puma потвърди прогнозата си, заявявайки, че ако набраната инерция продължи да се ускорява през третото тримесечие, компанията може да повиши финансовите си цели по-късно тази година.
Напредъкът на Puma отчасти ще разчита на възраждането на растежа в Северна Америка, където приходите спаднаха, докато компанията се опитва да намали зависимостта си от евтини продукти на едро.
Откакто стана главен изпълнителен директор през януари, Арне Фрюнт се опитва да запази бързия растеж от последните години, като се фокусира върху по-скъпи спортни екипи за футбол, баскетбол и бягане в САЩ, както и върху спечелването на пазарен дял в Китай, където по-големи конкуренти като Nike и Adidas се борят с проблеми.
Големите брандове за обувки се изправят и срещу по-малки играчи като On Holding и Hoka, които набират сили най-вече при бегачите.
Puma също така удължи договора на своя главен финансов директор Хуберт Хинтрсехер до 2027 г.
От началото на годината стойността на книжата на компанията е почти без промяна, като все пак се представя по-добре от Nike, но е много зад конкурента Adidas.