fallback

Next устоява на кризата с разходите за живот

Компанията записа по-слаб спад на приходите от очакваното

12:12 | 04.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Модният търговец на дребно Next отчете, че приходите му от продажби са спаднали по-малко от очакваното през първото тримесечие, след като купувачите, страдащи от липса на пари, жонглираха с нарастващите цени на модните продукти и битовите си сметки, пише Bloomberg.

Британската верига заяви, че приходите ѝ от продажби на стоки без намаления са се свили с 0,7% в началото на годината. Цената на акциите на гиганта нарасна с 2% преди началото на борсовия ден.

Въпреки че спадът на приходите е по-малко от прогнозирания, Next запази мечата си прогноза и заяви, че приходите ѝ от продажби вероятно ще спаднат с до 5% през второто тримесечие, отчасти заради по-студеното време и по-слабото търсене за сватби и други събития.

Кризата с издръжката за живот във Великобритания показва малко признаци на отслабване и купувачите трябва да се справят с по-високите сметки за храна, наеми, ипотеки и енергия. Търговецът на дребно, който повишава цените на дрехите си, за да компенсира по-високите производствени разходи, се счита за лидер в сектора за търговия на дребно в Обединеното кралство, тъй като има стотици магазини и успешен уебсайт.

„Запазената прогноза за печалба преди данъци в размер на 795 млн. паунда говори за разходна дисциплина, като се очаква приходите от продажби отново да спаднат през второто тримесечие, след като потребителите няма да повторят разходите си от края на блокадите, когато си купуваха повече дрехи. Балансът между физическите магазини и онлайн, включително разширяването на платформата, поддържат Next добре позиционирана, за да отговори на моделите на потребителските разходи, като фокусът върху продажбите на пълна цена гарантира запазване на стойността“, посочва Чарлс Алън, анализатор на Bloomberg Intelligence.

Инфлацията все още се ускорява за британските купувачи, а сметките за хранителни стоки нараснаха с рекорден темп от 15,7%, съобщи по-рано тази седмица Британският консорциум за търговия на дребно.

Next спечели от придобиването на по-слаби конкуренти по време на инфлационната криза. По-рано тази година търговецът на дребно купи модната марка Cath Kidston, която беше изпаднала в несъстоятелност, а миналата година се сдоби с модната верига Joules и мебелния бранд Made.com.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:12 | 04.05.23 г.
fallback
Още от Мода виж още