Акциите на Levi Strauss & Co. отчетоха най-големия спад в историята си, след като брутният марж за първото тримесечие се оказа под очакванията заради повече намаления, съобщава Bloomberg.
Търговецът на дребно отчете брутен марж от 55,8% за трите месеца до 26 февруари, което е под стойността от 59,3% преди година и под средната оценка на анализатори за 56,9%. Маржовете на компанията са под натиск през последните тримесечия заради по-високите разходи за транспорт, както и заради повечето намаления, използвани, за да се продаде излишния инвентар, натрупан миналата година. Levi's заяви, че инвентарът се е увеличил с 33% миналото тримесечие.
Levi's съобщи още за нетни разходи за преструктуриране в размер на 11,4 млн. долара, свързани с обезщетения по съкращения, както и 18,2 млн. долара заради спрени технологични проекти. Планът цели да намали разходите и да рационализира дейността.
Акциите поевтиняха с 16% в четвъртък – най-големият спад от първичното публично предлагане на компанията през 2019 г. Понижението изтри ръста на акциите за 2023 г.
„Наистина се отървахме от инвентара доколкото можем – но това навреди на маржовете“, заяви главният финансов директор Хармит Синг в разговор с анализатори. „Нивата на намаления са малко по-високи от очакванията“, посочи той.
Приходите за тримесечието обаче надминаха очакванията, което предполага, че търсенето на деним остава стабилно, макар че потребителските разходи като цяло се забавят.
Приходите през първото фискално тримесечие са достигнали 1,69 млрд. долара спрямо средна оценка за 1,62 млрд. долара сред икономисти, анкетирани от Bloomberg. Печалбата от 34 цента на акция, без еднократните ефекти, също задминава средната оценка от 32 цента.
Levi's е първата голяма американска модна верига, която представи резултатите си за тримесечието. Търговци на дребно като Macy’s и Gap ще публикуват отчетите си в края на май.