fallback

Акциите на Next се сринаха след предупреждение за по-предизвикателна година

Търговецът на дребно заяви, че печалбата и продажбите вероятно ще намалеят тази година

12:46 | 29.03.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Акциите на Next се сринаха, след като британският търговец на дребно предупреди за предизвикателна година напред и повтори, че печалбата и продажбите вероятно ще намалеят тази година, съобщава Bloomberg.

Акциите поевтиняха с 9,1% в търговията в Лондон, което е най-стръмният спад от около 6 месеца.

„Годината напред изглежда сякаш ще е предизвикателна“, коментира главният изпълнителен директор Саймън Уулфсън. „Комбинацията от инфлация на нашата разходна база и най-високите ни продажби, които вероятно ще намалеят, е неудобна“.

Компанията за мода и стоки за дома се смята за водеща в британската търговия на дребно със стотици магазини из страната и успешен сайт. Next е един от печелившите от кризата с разходите на живот, при която по-малки конкуренти фалираха.

Въпросителни около растежа

Компанията очаква печалба преди данъците за предстоящата година от 795 млн. паунда (979 млн. лири) заедно със спад от 1,5% на продажбите в пълни цени, показа изявление от сряда. Анализаторите очакваха средно печалба от 806 млн. паунда, сочи консенсусна оценка на Bloomberg.

Представянето на Next напоследък е в застой, пише Елеонора Дейни, анализатор в Shore Capital, в бележка до клиентите. Прогнозата за спадащата печалба повдига въпроси за перспективите на бизнеса по отношение на дългосрочния растеж, казва тя.

Търговецът на дребно договори във вторник закупуването на марката Cath Kidston, която изпадна в несъстоятелност – поредният от серия брандове, които добави към портфолиото си.

Next заяви, че се е възползвала от „нежелана последица“ от инвестирането в компании, за да ги добави към своята платформа за търговия на дребно. Търговецът на дребно реализира близо 17 млн. паунда печалба от девет инвестиции в марки като JoJo Maman Bebe, Joules и Made.com, се казва в съобщението, добавяйки, че сделките са се оказали по-доходоносни от таксите, спечелени от неговата т.нар. Total Platform, където фирмите използват ИТ, складиране и логистика на Next.

В позиция на изчакване

Next вероятно ще увеличи цените със 7% през пролетно-летния сезон и с 3% за есенните и зимните артикули, каза компанията в сряда. Прогнозата е по-ниска от оценките съответно за повишение от 8% и 6%.

„Много е обнадеждаващо, че инфлацията при цените се забавя през есента-зимата до много по-управляеми нива, недалеч от целевите лихви на Английската централна банка, но все още не влагаме никакъв оптимизъм в прогнозата си за продажбите в резултат на това“, казва Уулфсън в телефонно интервю. „Ще изчакаме и ще видим какво ще се случи“, допълва той.

Последните данни показват, че няма признаци на облекчение в кризата с разходите за живот в Обединеното кралство. British Retail Consortium заяви тази седмица, че инфлацията на цените в магазините се е ускорила до рекордните 8,9% този месец и темпът все още не е достигнал своя връх. Парите на някои купувачи отиват единствено за стоки от първа необходимост като храна и отопление, но не и за мода.

„Това, което виждаме, е умерено затягане на коланите“, каза Уулфсън. „Инфлацията расте по-бързо от заплатите, така че бихте очаквали хората да съкращават разходите в определени области, а те съкращават повече в най-малко важните области“, коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 29.03.23 г.
fallback
Още от Мода виж още