Испанският моден търговец на дребно Mango се фокусира върху разширяване в САЩ, след като обърна гръб на Китай, заяви главният финансов директор Тони Руиз.
Mango се завръща в САЩ – след два предишни провала – предлагайки по-скъпи дрехи, предназначени за специални случаи и партита. Компанията ще таргетира щати, където онлайн продажбите вече са силни.
Брандът вече печели повече разпознаваемост в САЩ и облече актрисата Амбър Валета за партито след наградите Оскар в неделя, казва Руиз за Ройтерс.
„Нещо се промени“, коментира той в интервю от централната на компанията в близост до Барселона. „Сега те имат различно и по-добро възприятие за европейските брандове“.
Повторното стъпване на Mango в САЩ започна с откриването на магазин на Петю авеню в Ню Йорк през май 2022 г. Това бе последвано от разширяване във Флорида. Тази година ще бъдат открити магазини в Тексас, Джорджия и Калифорния.
Компанията се надява да има 40 магазина в САЩ до 2024 г. спрямо 10 в момента. Това ще постави САЩ в топ 5 на най-големите ѝ пазари.
Растежът ще бъде подкрепен от разширяване на логистичен център в Каталуния, позволявайки на компанията да прехвърля 160 млн. продукта годишно, за да обслужва магазини и онлайн потребители в цял свят, казва тя.
Миналата година Mango затвори последните си два магазина в Китай. Компанията поддържа четири франчайз аутлет магазини и онлайн продажби чрез платформата за електронна търговия Tmall на Alibaba.
„Разделяме се с Китай“, казва Руиз. „Намираме го за непривлекателен и решихме, че не е приоритет за следващите три години“.
Mango отчете рекордни продажби миналата година, подкрепена от продажбата на повече продукти на по-високи цени. Очаква се най-големият ѝ конкурент – марката на Inditex Zara, да обяви рекордни продажби в сряда, отчасти заради агресивното си разширяване в САЩ.
Скорошното агресивно навлизане на китайските марки за бърза мода Shein и Temu на същия пазар не е повод за тревога за Mango, казва Руиз.
„Това не е нашата война“, казва той. „Ако се бориш с тези марки, постоянно ще трябва да понижаваш цените“.