Продажбите на Prada са скочили, след като италианската модна група се е възползвала от силния апетит към кожените ѝ мокасини и дамски официални обувки, съобщава Bloomberg.
Нетните приходи през 2022 г. са се увеличили до 4,2 млрд. евро, с 21% повече при постоянни валутни курсове, каза групата в изявление от четвъртък. Анализаторите очакваха приходи от 4,01 млрд. евро. Търсенето в Европа е било особено силно. Коригираната печалба преди лихвите и данъците се е вдигнала с над две трети.
През четвъртото тримесечие Prada е била „най-горещото“ име в индекс на Lyst, който следи най-търсените брандове и продукти в мобилното приложение на компанията. Miu Miu – друг бранд на групата, е на четвърто място през периода. Дамски кожени обувки с отрязани пети на Prada, продавани за почти 900 евро, са били сред най-търсените продукти през периода, допълва Lyst.
Модната къща наскоро реорганизира мениджмънта си, като Миучиа Прада, внучка на основателя на марката, и Патрицио Бертели се оттеглиха като съглавни изпълнителни директори, а Андреа Гуера пое лидерската роля.
Прада и Бертели все още имат участие в управлението на групата като изпълнителни директори. Самата Прада е и дизайнер на едноименната марка заедно с Раф Симънс. Тя е и творчески директор на Miu Miu.
„Представихме се добре във всички продуктови категории и географии, не просто компенсирайки слабостта в Китай заради Covid-19”, каза Бертели в изявление. Гуера заяви, че очаква ръстът тази година да остане „стабилен и над средното за пазара“. Компанията ще запази „дисциплиниран подход към разходите и разпределянето на капитала“, каза главният изпълнителен директор.
Съобщението от листнатата на борсата в Хонконг Prada следва смесена серия от резултати от други компании за луксозни стоки. Hermes International отчете силно търсене в Китай през последното тримесечие, а Kering претърпя спад на търсенето на най-големия си бранд Gucci.
През октомври Prada представи линия бижута, направени от сертифицирано рециклирано злато, тъй като играчите в луксозния бизнес се насочват към продуктова област, която помага да се засили възприятието за уникалност в очите на потребителите.
Акциите на Prada са поскъпнали с 23% от началото на годината, а компанията обмисля вторично листване на акциите си на борсата в Милано.