fallback

Hermes е увеличил продажбите въпреки смущенията в търговията в Китай

Апетитът на богатите потребители за чанти Birkin и други кожени изделия от висок клас остава силен

10:58 | 17.02.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Френската компания за луксозни стоки Hermes International показа, че е имунизирана срещу смущенията в търговията в Китай със силен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие, тъй като апетитът на богатите потребители за чанти Birkin и други кожени изделия от висок клас остава силен, пише Bloomberg.

Продажбите на компанията са нараснали с 23% през трите месеца до края на декември при постоянни обменни курсове в сравнение със същия период година по-рано. Анализаторите очакваха ръст от 17%.

Най-голямото подразделение, това за кожени изделия, което продава и чантите с марка Birkin, е постигнало увеличение на продажбите с една четвърт през периода, също надминавайки прогнозите. Ръстът помогна за повишаване на продажбите на Hermes до рекордните 11,6 млрд. евро за 2022 г. спрямо 8,98 млрд. евро предходната година. Оперативната печалба за годината също надмина прогнозите.

Компанията обяви, че ще предложи дивидент от 13 евро на акция на следващото си общо събрание на 20 април.

Добрите резултати на Hermes стават факт въпреки удара върху разходите в Китай, където вълна от Covid задържа купувачите у дома. Някои групи за луксозни стоки, като собственикът на Gucci Kering SA, бяха сериозно засегнати, докато продажбите на Hermes в Азиатско-тихоокеанския регион, с изключение на Япония, скочиха с около 25%.

Hermes, която е сред най-ексклузивните луксозни марки, се опитва да отговори на растящото търсене на своите емблематични чанти Birkin и Kelly, като отваря нови фабрики във Франция. Дори въпреки разрастването клиентите често се сблъскват с дълги списъци с чакащи за продуктите на компанията, а мнозина се обръщат към пазара на препродажби, закупувайки чантите на още по-висока цена.

През последните три години компанията е създала 4300 работни места, включително 2900 във Франция, и планира да наеме още хора тази година.

През януари Hermes е повишила цените на продуктите си с 8% във Франция и средно със 7% в световен мащаб, каза изпълнителният председател Аксел Дюма пред журналисти в петък.

През последното тримесечие Hermes отвори магазин с площ 1881 кв. метра на Медисън авеню в Ню Йорк. Марката провежда своето есенно-зимно ревю на готова дамска мода на 4 март в Париж по време на Седмицата на модата.

Акциите на Hermes са поскъпнали с около 21% от началото на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:58 | 17.02.23 г.
fallback
Още от Мода виж още