Продажбите на козметичния гигант L’Oreal са се увеличили през четвъртото тримесечие, като търсенето на разкрасителни продукти в Северна и Южна Америка компенсира отслабването в Китай.
Продажбите са се увеличили с 8,1% на сравнима основа през последните три месеца на 2022 г., съобщи френската компания, цитирана от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от 6,8%.
Подразделението на L’Oreal за бяла козметика отчита най-бърз темп на растеж със стабилно търсене на продуктите на марки като Cerave и La Roche-Posay. Решението на Китай да отмени ограниченията заради коронавируса може да се отразят добре на продажбите през идната година, прогнозират анализатори.
Луксозният сегмент може да отчете бързо възстановяване, подкрепен от пътуванията и отварянето на Китай, посочва анализаторът на Bloomberg Intelligence Дебора Айткън. В същото време данните за Северна Америка не показват признаци за забавяне на разходите на потребителите, посочва още тя.
Въпреки това акциите на компанията поевтиняват с над 2% към 12:50 ч. българско време на борсата в Париж. Те обаче остават с над 12% по-скъпи тази година.
Годишната оперативна печалба на L’Oreal е в размер на 7,46 млрд. евро, което е над средната прогноза на анализаторите за 7,42 млрд. евро.
Що се отнася до Китай, от L’Oreal посочват, че пазарът за продукти за красота е „очевидно засегнат от ограниченията заради общественото здраве“ в страната от миналото тримесечие, описвайки условията като „предизвикателни“ за потребителските стоки. Компанията също така отбелязва, че налице е и „значително забавяне“ на звеното за луксозни продукти в страната.
Строгите мерки срещу коронавируса в Китай бяха последвани от внезапната им отмяна. Това на свой ред предизвика нов пик на заразата, задържайки потребителите у дома през декември. Ръстът на сравнимите продажби от 4,9% в Северна Азия е най-слабият сред регионите, които L’Oreal проследява. Въпреки това е над пазарните очаквания.
Данните от компанията са публикувани след песимистична прогноза от конкурента Estée Lauder миналата седмица. Американската компания отчете завишени нива на стока в магазините в Китай и прогнозира по-голям спад на годишната печалба заради бавното възстановяване в страната.