Inditex – собственик на веригата за бърза мода Zara, ще започне да таксува испанските потребители, когато връщат продукти, закупени онлайн, повтаряйки стратегия, която въведе по-рано на повечето си други пазари, съобщава Bloomberg.
Потребителите в Испания сега ще трябва да плащат по 1,95 евро, за да върнат поръчка освен ако не я занесат във физически магазин или точка за връщане на трети страни, където връщането ще остане безплатно. Таксата важи за всички брандове на Inditex, включително Pull & Bear и Massimo Dutti, посочва говорител на компанията.
Базираната в Ла Коруня компания, която е най-големият бранд за дрехи в света, започна да таксува връщанията в началото на 2022 г. в страни, където има по-слабо присъствие, отколкото в Испания, включително във Великобритания, Франция и САЩ. Испания формира 14,2% от общите продажби на групата към юли 2022 г.
Акциите на Inditex поскъпнаха с 1,7% до 29,3 евро в Мадрид след новината. Цената им отчита увеличение от 4,5% тази година.
Спирането на безплатното връщане набра сили в индустрията за дрехи миналата година, тъй като търговците на дребно се опитват да удържат разходите на фона на ускорената инфлация по света. Испания е сред страните в Западна Европа, които отчетоха най-висока инфлация в началото на 2022 г., достигайки двуцифрени стойности през лятото. Оттогава насам тя се забави до 5,8% през януари, което е под стойностите на повечето други страни в региона.
Големи конкуренти на Inditex, например Hennes & Mauritz AB и Uniqlo на Fast Retailing Co’s, също таксуват връщането на онлайн закупени продукти в Испания.