Компанията за бюджетна мода Primark е имала рекордна седмица в навечерието на Коледа, тъй като купувачите са търсили изгодни предложения по време на най-тежката криза с разходите за живот от десетилетия, пише Bloomberg.
Собственикът Associated British Foods заяви, че продажбите на Primark са скочили с 18% по време на ключовия празничен период, тъй като размерите на кошницата за пазаруване са се увеличили, а намаленията на облекла са били по-малки. Представянето е било по-добро от очакваното и то на всички пазари, на които гигантът работи.
„Допълнителните разходи не спаднаха изведнъж или значително“, коментира Джон Бейсън, финансов директор в AB Foods. „Ако не друго, поне разходите за облекло нараснаха леко“.
Конгломератът, чийто бизнес варира от хранителни стоки до селско стопанство, заяви, че също така започва да усеща ползите от повишаването на цените на храните през последните месеци, целящо да се противопостави на ускоряващата се инфлация, която доведе до най-големия скок на цените в британските супермаркети от години.
Цената на акциите на AB Foods нарасна първоначално, след което спадна с 1% в началото на търговията в Лондон.
AB Foods все още очаква, че маржовете на печалбата ще се свият тази година, тъй като не прехвърля изцяло по-високите разходи на потребителите. Очаква се печалбата на групата да намалее през тази фискална година, тъй като нарастващите сметки за енергия и по-силният долар натежават на Primark, която генерира по-голямата част от печалбата на AB Foods. Компанията се стреми да свие разходите си и обеща да не увеличава повече цените в Primark, след като миналата година ги повиши.
Купувачите в Primark харчат предимно за дрехи, които да ги топлят, като зимни клинове през последните месеци, а дамското парти облекло и продуктите за красота също са останали популярни преди коледните партита, твърди Бейсън. По думите му в магазините на Primark влизат нови клиенти, които са отказват от други търговци на дребно.
Новият британски уебсайт на Primark, който позволява на купувачите да проверяват наличността в магазините, има около 85% ръст на трафика от миналата година.
През ноември AB Foods обяви обратно изкупуване на акции за 500 млн. паунда (620 млн. долара) и повиши дивидента си въпреки предупреждението за значителната инфлация при разходите, особено на звеното за хранителни продукти.
Макар инфлацията все още да е фактор, тя става все по-малко волатилна и разходите за някои стоки дори са намалели, обяви компанията.