Британският търговец на дребно Boohoo Group прогнозира двуцифрен спад на приходите, тъй като притиснатите от инфлацията потребители намаляват покупките на дрехи онлайн и се връщат към физическите магазини, които бяха затворени по време на блокадите около Covid, съобщава Bloomberg.
Компанията очаква продажбите да се свият с около 12% тази финансова година, а печалбата да бъде в долния край на прогнозирания диапазон. Акциите поевтиняха със 7,1% след новината.
Спадът в приходите отразява острата промяна в състоянието на онлайн търговците на дрехи, чиито продажби се вдигнаха по време на пандемията, но тенденцията започна да се обръща, когато хората се завърнаха към физическите магазини.
Boohoo, собственик на брандове от PrettyLittleThing до Karen Millen, вече снижи насоките си за печалба през септември, предупреждавайки, че потребителското доверие е слабо, тъй като потребителите стават все по-избирателни и връщат повече закупени дрехи.
Компанията каза в четвъртък, че перспективите пред търсенето са несигурни, но се очаква инфлацията при разходите да се забави през втората половина на годината. Тя очаква марж на печалбата от 3,5%, което е в долния край на предишна прогноза от 3 до 5%.
Акциите на Boohoo поевтиняха със 71% миналата година.
„След по-труден коледен сезон за много многоканални търговци на дребно тенденциите в продажбите на Boohoo потвърждават продължаващото отдалечаване от интернет пазаруванаето след Covid и завръщането към магазините, подкрепено от стачките на Кралските пощи и общото отлагане на доставки“, коментира анализаторът на Stifel Каролин Гъливър в бележка до клиентите.
Boohoo се опитва да контролира разходите и разполага с по-малко запаси спрямо година по-рано, за да може да е възможно най-гъвкава на фона на несигурната потребителска среда. Компанията също така набавя повече облекла от места в по-голяма близост до местните пазари, за да се пребори с разходите за доставка и забавянията. Компанията каза в четвъртък, че вижда напредък във веригите на доставка.
Конкурентът Asos заяви миналата седмица, че последните 4 месеца на годината са били волатилни, а продажбите във Великобритания са намалели с 8%. Компанията се готви да отчете загуба през първото полугодие заради сериозни намаления и отписвания на запаси.
По-високите цени за връщане на поръчки натежават на Boohoo, тъй като потребителите търсят по-скоро рокли и поли, отколкото домашни дрехи, които се купуваха повече по време на пандемията. Компанията започна да таксува потребителите с 1,99 паунда за връщане на поръчки миналата година, след като собственикът на Zara Inditex наложи такси за онлайн връщане в опит да привлече потребителите обратно към физическите си магазини.
Финансовата година на Boohoo продължава до края на февруари.