fallback

Модната верига Next повиши прогнозите си след силни коледни продажби

Можем да видим светлина в края на тунела, каза главният изпълнителен директор Саймън Уулфсън

13:19 | 05.01.23 г.

Британският търговец на дрехи Next повиши прогнозата си за печалба, след като рязкото застудяване през декември е насочило британските потребители към магазините в търсене на зимни дрехи. Така компанията се противопоставя на мрачното настроение заради отслабващото потребление и кризата с разходите за живот в страната, съобщава Bloomberg.

Компанията сега очаква годишна печалба преди данъци от 860 млн. паунда (1 млрд. долара), след като продажбите на пълни цени са се увеличили неочаквано през последните седмици на годината. Компанията прогнозира още инфлацията да достигне върха си през сезон пролет-лято и да се забави през второто полугодие. Акциите ѝ поскъпнаха с 9,3% след новината.

Със стотици магазини в цялата страна Next се възприема за лидер сред британските търговци на дребно и е първата, която обявява как необузданата инфлация, намаляващото потребителско доверие, стачките на влаковете и снега са засегнали продажбите около Коледа. Компанията има силен онлайн бизнес и повече локации извън град от някои конкуренти, което я прави по-малко уязвима към ефектите на транспортните стачки.

Next заяви обаче, че е предпазлива за финансовата година, която продължава до януари 2024 г., прогнозирайки спад на печалбата преди данъците от около 8%, тъй като по-високите енергийни и ипотечни разходи натежават на потребителите. Постигането на тази прогноза ще направи Next един от най-издръжливите търговци тази година, пише Каролин Гъливър, анализатор в Stifel.

“Потребителите са под натиск, но те излизат от пандемията с много силни спестявания, а основната заетост във Великобритания е силна“, каза главният изпълнителен директор Саймън Уулфсън в телефонно интервю. „Комбинация от тези два фактора дадоха на потребителите способността да продължат да харчат за неща, които искат да купят по Коледа“.

Уулфсън каза, че Next вече договоря поръчки за сезон есен-зима тази година и отчита отслабване на натиска. Next прогнозира инфлацията при разходите да достигне връх от 8% през сезон пролет-лято и да бъде не повече от 6% през второто полугодие, докато цените за доставка и дрехи намаляват леко.

Краят на тунела

„Можем да видим светлина в края на тунела от гледна точка на цените“, каза Уулфсън. „Щом ние можем, тогава шансовете са целият ни сектор и много други сектори да виждат същото нещо“.

Компанията се превърна в един от печелившите в кризата с разходите за живот, при която по-малки конкуренти фалираха. Next купи модната верига Joules и бранда за мебели Made.com, след като те обявиха несъстоятелност миналата година.

Продажбите в края на сезона напредват добре, а Next разчиства инвентар по-бързо от очакванията, заяви компанията. Намаленията са по-големи от миналата година заради по-високите нива на запаси и Next очаква позицията ѝ на излишни резерви да бъде коригирана през останалата част на годината.

Търговецът на дребно каза, че е подценил доколко Covid ще потисне продажбите в магазините миналата Коледа и че по-високите нива на запаси са ѝ помогнали през 2022 г.

Много търговци на дребно обявиха намаления по-рано и по-големи от обичайното преди Коледа, което доведе до спад на инфлацията в британските магазини през декември за пръв път от над година, обяви British Retail Consortium.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:20 | 05.01.23 г.
fallback
Още от Мода виж още