Британският луксозен бранд Burberry обяви, че сравнимите продажби за тримесечието са нараснали с 11% на годишна база - скок спрямо резултатите от предишното тримесечие и над прогнозите на пазара. Продажбите са били подкрепени от по-високите разходи от туристи в Европа и облекчаването на ограниченията около Covid-19 в Китай, съобщава Ройтерс.
Представянето през второто тримесечие е подкрепило приходите за полугодието до 1,35 млрд. паунда (1,61 млрд. долара), което представлява ръст от 5% при постоянни валутни курсове и е над прогнозите. Коригираната оперативна печалба за първите шест месеца на финансовата година се е увеличила с 6% до 238 млн. паунда.
Главният изпълнителен директор Джонатан Акеройд представи и плана си как да засили растежа, включително цел за двоен ръст на продажбите на кожените стоки, обувките и дрехите за жени, както и 50% увеличение за връхните дрехи в средносрочен план.
Под ръководството на новия творчески директор Даниел Лий Burberry ще „се префокусира върху британското“ наследство, каза компанията.
„Burberry има изключителен завет, уникално британско наследство и много силна платформа, върху която да надгражда, както показват резултатите за полугодието“, каза Акеройд в четвъртък.
„Фокусът ни в тази следваща фаза е върху растежа и ускоряването“, каза той, добавяйки, че дългосрочната амбиция на бранда е да постигне продажби от 5 млрд. паунда.
Компанията, известна с карето си, заяви, че запазва краткосрочните си насоки. Тя цели ръст на приходите от 7 до 9% и марж от около 20%.
Сравнимите продажби в континентален Китай – най-големият самостоятелен пазар на Burberry, са се стабилизирали през второто тримесечие, след като спаднаха с 35% през първото въпреки някои забрани заради Covid през септември, заяви компанията.
Европа продължава да се представя силно, допълни компанията, като продажбите са се увеличили с 25% през второто тримесечие, подкрепени от ръст на туристите от САЩ, Близкия изток и Азия отвъд Китай.
Северна и Южна Америка продължават да се представят по-слабо обаче, като продажбите през второто тримесечие са намалели с 3%, отразявайки известен натиск в по-евтините продукти. В същото време американските потребители харчат повече в Европа, отколкото у дома.