Новият главен изпълнителен директор на Burberry Джонатан Акеройд в четвъртък ще представи плана си, с който да завърши започнатото от предшественика му: да засили растежа на британския луксозен бранд до нивата на европейските му конкуренти, съобщава Ройтерс.
Акеройд, който пое поста през април, ще представи стратегията си заедно с резултатите за полугодието, които ще покажат продължителното въздействие на блокадите в Китай – най-големия пазар на Burberry.
Новият лидер вече направи свое ключово назначение, избирайки Даниел Лий на мястото на Рикардо Тиши като главен дизайнер на 166-годишната марка.
Burberry изостава от конкуренти като Gucci, Prada и Loewe в създаването на силен бранд през последните години, а Лий ще изиграе „важна роля в повторното запалване на интереса“, казва Марио Ортели, управляващ партньор в консултантската компания Ortelli&Co.
Лий, който преди беше част от Bottega Veneta на Kering, трябва да се фокусира върху заздравяването на колекциите за модни ревюта, улична мода и мъжко облекло, за да се хареса на по-младите потребители, коментира Ортели.
Очаква се тази група потребители да подкрепят растежа в сектора през следващите години с покупки, започвайки още от 15-годишна възраст, показват прогнози за индустрията от консултантската компания Bain от вторник.
Burberry трябва да разшири и бизнеса си с кожени стоки и обувки, казва Ортели. Кожените продукти формират около 20% от продажбите на Burberry спрямо 70% за Bottega Veneta.
Бившият изпълнителен директор на компанията Марко Гобети представи план през 2018 г., за да препозиционира бранда, известен с карето си, твърдо в луксозния сегмент.
Той повиши цените, ограничи предлагането до магазините на бранда и луксозните търговски центрове и намали отстъпките. Тиши, от своя страна, промени езика на дизайна на Burberry, въвеждайки монограма TB, който увеличи привлекателността на марката за по-младите потребители.
Очакваше се последните етапи на петгодишния план на Burberry да отчетат ускоряване на ръста на приходите и на печалбата. Пандемията от Covid-19 обаче осуети тази цел, тъй като блокадите, затварящи магазини, и ограниченията в пътуванията не позволиха на туристи от Азия и други страни да харчат парите си в Париж и Лондон.
Създаване на шумотевица
Марката отчете ръст от 1% на продажбите от сравнимите магазини през тримесечието си, приключило на 2 юли.
За сравнение, конкурентите на Burberry – водени от френските луксозни компании LVMH и Kering, наскоро обявиха двуцифрен ръст на продажбите през тримесечието до края на септември.
Подразделението на LVMH за мода и кожени стоки – дом на Louis Vuitton и Dior, отчете 22% ръст на продажбите на сравнима база, а продажбите на Kering са се увеличили с 14%, макар че приходите на водещия му бранд Gucci са нараснали с 9%.
Акеройд и Лий ще се опитат да повторят постижението на главния изпълнителен директор на Gucci Марко Бицари и творческия директор Алесандро Микеле, които показаха как се създава шумотевица около добре установени луксозни марки, увеличавайки печалбата почти 4 пъти от 2015 до 2019 г.
Назначението на Лий може да сигнализира преоценка на британското наследство на Burberry, посочва Лидия Слейтър, главен редактор на списанието за мода Harper's Bazaar.
“Интерпретацията на Лий на това наследство вероятно ще бъде обратното на конвенционалното предвид иконоборческия начин, по който той превърна Bottega Veneta от дискретна луксозна марка в култов, целенасочен бранд“, каза тя.
Роденият в Брадфорд дизайнер стана известен със съживяването на италианския бранд, увеличавайки известната плетка intrecciato (техника на преплитане на кожа – бел. ред.) в чантите и обувките и създавайки едни от най-популярните цветове за 2021 г., известни като „зелено Bottega”.
Акеройд има опит в реформирането на установени брандове като Alexander McQueen и Versace, казват анализатори.
„В дългосрочен план съживяването на бранда трябва да помогне феновете на модата да останат лоялни, а продуктите на Burberry – все по-желани“, казва Сузана Стрийтър, старши инвестиционен и пазарен анализатор в Hargreaves Lansdown.