Estée Lauder е близо до сключването на сделка за придобиването на Tom Ford за приблизително 2,8 млрд. долара, надграждайки дългогодишната лицензионна сдела между двете компании, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Това може да е най-голямото придобиване в историята на козметичния гигант.
Според източниците Estée Lauder е надделяла в търга за луксозната модна марка, която привлече конкуренция от големи имена в индустрията като Kering.
Ако преговорите не се изправят пред някаква пречка в последния момент, сделката може да бъде обявена още днес, твърди един от източниците.
В петък Financial Times писа, че Estée Lauder е готова да сключи споразумение за придобиването на Tom Ford. През август изданието обяви, че Estée Lauder, която продава марки като Clinique и M.A.C., води преговори с Tom Ford за сделка, която може да достигне поне 3 млрд. долара. Волатилността на пазарите и страховете от отслабване на икономиката изглежда донякъде са повлияли на цената.
Tom Ford е най-известна с мъжкото си облекло, въпреки че продава и дамски дрехи, аксесоари, както и бързо растяща премиум серия от козметика и парфюми. Бизнесът с продукти за красота на Tom Ford е смятан за т.нар. ултрапрестрижен бранд.
Estée Lauder е особено заинтересована от този бизнес, за който има лицензионна сделка. Тя е по-малко запозната с модния бизнес, но поглъщането може да позволи на компанията да се насочи към нови категории продукти и да се конкурира по-добре с модни къщи като LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
По-рано този месец Estée Lauder заяви, че органичните ѝ приходи от продажби са спаднали с 5% през последното тримесечие, засегнати от блокадите заради Covid-19 в Китай, както и от забавянето на поръчките от американските търговци на дребно. Базираната в Ню Йорк козметична компания понижи прогнозата си за настоящата фискална година.
Тя беше активно придобиваща компания през годините, но сделките ѝ бяха сравнително малки. Estée Lauder плати по около 1 млрд. долара за придобиването на останалата част от канадската компания Deciem през 2021 г., както и за корейската компания за грижа за кожата Have & Be през 2019 г. Няколко години по-рано придоби Too Faced Cosmetics за около 1,5 млрд. долара.
Френската Kering, чиито марки включват Gucci, Saint Laurent и Balenciaga, миналия месец отчете по-висок от очакваното ръст на приходите от продажби, подкрепен отчасти от американските туристи, които харчат на воля в Париж и в други европейски столици.