Онлайн гигантът в бързата мода Shein ще отвори първия си постоянен физически магазин в неделя в един от най-популярните райони на Токио, докато се опитва да отговори на високата оценка, която бе разклатена от забавящия се ръст на продажбите и опасенията за екологичните и социалните ѝ влияния, предава Bloomberg.
Двуетажният магазин, декориран основно в сиви тонове, е разположен на Cat Street – улица, която се смята убежище на културата и модата. Пространството от 300 кв.м има три пробни и фотокабина, в която потребителите могат се снимат с дрехите. Освен това ще се предлагат чанти и козметика, посочва компанията.
Откриването следва популярността на временните pop-up магазини, отваряни в Япония и чужбина, а мястото може да се използва и за събития, казват от Shein.
Въпреки навлизането във физическата търговия на дребно потребителите все още ще трябва да правят всичките си поръчки онлайн. Клиентите ще сканират QR код на продукта, който директно ще ги пренасочва към сайта или приложението на Shein, където ще могат да правят покупки или да организират доставки.
Моделът на работа само онлайн и нарастващата популярност на пазаруването от дома по време на пандемията помогна да се захрани невероятният растеж, който направи Shein световно лице на ултрабързата мода и подкрепи оценката ѝ от 100 млрд. долара в кръг от финансиране през април – по-висока от общата оценка на Hennes & Mauritz и Zara на Inditex.
Липсата на физическо присъствие и бизнесът моделът на поръчка на много малки партиди продукти означава, че тя не е изправена пред риска от управление на запасите и може да продава продуктите си на ултраниски цени. Китайският търговец на дребно обикновено поръчва от 100 до 200 броя от определен модел, за да измерва търсенето, като поръчва големи бройки само от най-популярните си продукти, казва компанията.
Перспективите пред Shein обаче изглеждат все по-колебливи. Оценката ѝ спадна с около 30 млрд. долара до юли заради опасения, че бързият ѝ ръст на продажбите изпада в застой и тъй като компанията е изправена пред нарастващи критики заради екологичните, социалните и управленските ѝ практики, включително експлоатация на труд и кражба на авторски права.
Компанията сега се опитва да се диверсифицира към по-скъпи продукти, въвеждайки премиум модна линия, наречена MOTF, макар че имиджът ѝ на търговец на дребно на ниски цени е дълбоко вкоренен. Освен това тя се опитва да прокара продуктите си в САЩ по-бързо, създавайки центрове за разпространение в Средния запад и Калифорния – значителна промяна от практиката ѝ да доставя индивидуални поръчки директно от чужбина.
Shein заяви пред съществуващите си инвеститори, че се надява да осъществи IPO в САЩ още през 2024 г., споделят запознати източници.