Американският моден бранд Gap е договорил продажбата на бизнеса си в Китай на Baozun, съобщи доставчикът на услуги за електронна търговия, докато световните потребителски марки продължават да се борят с насрещни ветрове във втората по големина икономика в света, съобщава Ройтерс.
Китайските компании виждат възможности за сливания и придобивания, включващи мултинационални компании, които искат да се разделят с китайските си подразделения, тъй като перспективите за растеж в страната, приклещена от строгите ограничения заради Covid, остават несигурни на фона на засилващата се конкуренция от местни брандове.
По-рано тази година американският търговец на бърза мода Forever 21 за трети път се опита да навлезе в Китай, след като вече два пъти напуска страната, а големите компании за спортни стоки Nike и Adidas загубиха позиции пред местните марки Li Ning и Anta през последните години.
Китайската Baozun заяви, че нейно подразделение ще придобие Gap Shanghai Commercial и Gap Taiwan, като предварителният размер на сделката е 40 млн. долара и не може да надвиши 50 млн. долара след корекция.
Дружеството в Шанхай отчете нетна загуба след данъците за 256 млн. юана (35,34 млн. долара) за 2021 г. спрямо 456,3 млн. юана година по-рано, посочва Baozun в регулаторни документи. Дружеството в Тайван е регистрирало нетна загуба след данъците в размер на 199,8 млн. тайв. долара (6,24 млн. долара) за годината до 29 януари 2022 г.
Отделно от това Baozun заяви, че Gap ѝ е предоставила ексклузивни права да произвежда и продава продуктите ѝ в по-широкия китайски регион. Сделката може да продължи две десетилетия, с първоначален срок от 10 години, които могат да бъдат продължени два пъти с по пет години.