Модната компания Zara съобщи днес, че стартира собствена услуга за британските си клиенти за продажба, поправка или дарение на дрехи втора употреба, предаде Ройтерс.
Платформата ще бъде пусната на 3 ноември и ще бъде достъпна през магазините на Zara, уебсайта и мобилното приложение.
За първи път Inditex - модната група, която притежава Zara, предлага услуга за препродажба на продуктите си.
Компанията обяви, че инициативата може да допринесе за намаляване на отпадъците и потреблението на суровини, без да уточнява дали ще разшири услугата и към други пазари.
Платформата Zara Pre-Owned връща в рамките на компанията успеха на продажбите на дрехи втора употреба на Zara на други онлайн платформи и сред купувачите в социалните мрежи като Instagram.
Пространството за препродажба ще бъде организирано по продуктови категории с подробна информация за всяка стока, включително актуални снимки, предоставени от продавача и информация за оригиналния продукт от Zara, обяви компанията.
Zara върви по стъпките на други модни марки като основния ѝ конкурент H&M, които предоставят продукти за препродажба на фона на нарастващия дял на пазара за дрехи втора упoтреба в световен план.
Световният пазар на дрехи втора употреба се оценява на 71,2 млрд. долара през 2022 година, показва публикуваният през септември доклад на Future Market Insights.
Компанията за проучвания очаква пазарът да нарасне с 14,8 на сто на годишна основа през идните 10 години, тъй като хората осъзнават ползите за околната среда от дрехите втора употреба.
Zara вече предлага на клиентите си опцията да даряват дрехите на благотворителни организации на някои пазари.
Клиентите на Zara във Великобритания ще имат и опцията за корекция на дрехите от всички сезони в магазини или чрез онлайн заявка.
Inditex има 100 магазина във Великобритания, включително 60 магазина на Zara.
/БТА/