fallback

Собственикът на Uniqlo задмина прогнозите на анализаторите с очакванията си за печалба

Най-големият производител на дрехи в Азия измества фокуса си върху пазари като Северна Америка и Европа

11:26 | 13.10.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Собственикът на Uniqlo – Fast Retailing, публикува прогнози за печалбата и продажбите за текущата фискална година над очакванията на анализаторите благодарение на по-доброто търсене на евтини дрехи в Япония и по-слабата йена, която вдига печалба, привнесена от международните пазари, съобщава Bloomberg.

Очаква се оперативната печалба за годината, приключваща август 2023 г., да стигне 350 млрд. йени (2,4 млрд. долара), което е над средната прогноза на анализаторите за 332 млрд. йени, съобщи компанията в четвъртък. Нетните продажби се прогнозират на ниво от 2,65 трлн. йени спрямо очакванията на анализаторите за 2,48 трлн. йени.

Най-големият производител на дрехи в Азия измества фокуса си върху пазари като Северна Америка и Европа, където перспективите са сравнително стабилни, докато войната в Украйна и повторната поява на Covid в Китай все още захранва несигурността за продажбите на дрехи в световен мащаб. Търговецът разширява отпечатъка си в Северна Америка, където отчете годишна печалба за пръв път.

„Единствените фактори, които не позволяват поевтиняването на акциите на Uniqlo, са растежът в Северна Америка и обезценяването на йената“, казва Ошади Кумарасири, борсов анализатор в LightStream Research, в бележка преди публикуването на прогнозите. „И те в момента са под заплаха“ заради вероятната рецесия и лихвените проценти, които не успяват да ограничат инфлацията, казва той.

Акциите на Fast Retailing са поскъпнали с 20% тази година, след като слабата йена помогна да се повиши отчетената печалба и заради влиянието на пандемията и войната в Украйна, което отслабва. Основният индекс Topix е намалял с 6,9%. Цената на акциите се вдигна с под 1% в Токио преди резултатите.

За годината, приключила август, оперативната печалба е нараснала до 297 млрд. йени при нетни продажби от 2,3 трлн. йени, заяви компанията, задминавайки прогнозите.

„Дейността ни в Русия остава затворена, което води до голям спад на приходите и оперативната печалба за годината след отписването на загубите“, казва Uniqlo в изявлението, добавяйки, че влиянието върху консолидираните резултатите е ограничено.

През март Fast Retailing се присъедини към нарастващ списък от компании, които спират дейността си в Русия, преди да се откаже от този ход, след като основателят Тадаши Янаи заяви, че дрехите са „необходимост за живот“ и че руснаците имат „същото право да живеят като нас“. Други модни търговци на дребно, включително конкурентите Hennes & Mauritz и Zara на Inditex, спряха да продават там.

Приходите в Япония вероятно ще нараснат през следващата година, тъй като местното потребление се засилва, а международните туристи се завръщат с отпадането на някои ограничения за пътуване, казва компанията. Островът започна да допуска ваксинирани туристи от 68 страни без визи тази седмица, слагайки край на над 2 години затегнат граничен контрол, който държеше международните посетители надалеч.

След като една от последните богати икономики се отваря отново за туризъм, има очакване за икономически възход, който може да засенчи предпандемичния туристически бум. Вътрешните разходи може да се увеличат с 32% до 6,6 трлн. йени години след пълно отваряне спрямо 2019 г., сочи доклад на икономисти от Goldman Sachs Group.

Fast Retailing заяви по-рано тази година, че ще удвои усилията си в Северна Америка, където се бори да достигне същия успех като в Япония и Китай, откакто откри първия си магазин в Ню Джърси през 2005 г. Компанията иска да има 200 магазина Uniqlo в страната след 5 години от около 60 в момента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:26 | 13.10.22 г.
fallback
Още от Мода виж още