fallback

United States of Secondhand*

В Япония дрехите втора употреба вече представляват повече от десет процента от общия пазар от 2017 г. насам

11:51 | 10.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Модата от 90-те години на миналия век отново се търси, особено сред по-младото поколение. Това се отразява и на дяловете на продажбите на стоки втора употреба в общите продажби на мода на шестте най-големи модни пазара: САЩ, Обединеното кралство, Китай, Индия, Германия и Япония.

Според оценки на Statista Consumer Market Outlook в последната страна дрехите втора употреба вече представляват повече от десет процента от общия пазар от 2017 г. насам, което поставя източноазиатската островна държава на първо място от общо шестте. 

Както показва графиката обаче, Япония вероятно скоро ще загуби тази позиция.

Според прогнозите още през 2023 г. САЩ ще заемат първо място в това отношение. 

Анализаторите на Statista прогнозират, че през 2027 г. една четвърт от общите продажби на модни стоки в САЩ ще идват от търговски, благотворителни и частни продажби на стоки втора употреба, следвани от Обединеното кралство и Германия. От 2017 г. до 2027 г. делът на продажбите на мода втора употреба във федералната република се очаква да нарасне с около 12%. 

На последно място в тази класация остава Индия. Очаква се през 2027 г. модните артикули втора употреба там да съставляват само около три процента от общия оборот. 

Дял на модата втора ръка от общия пазар. През 2022 г. в световен мащаб мъжката, дамската и детската мода ще генерират приходи за общо около 1,4 трилиона евро, от които около 10% - с артикули втора употреба. Около половината от общия оборот се пада на облеклата и аксесоарите за жени, продажбата на които се оценява на 710 милиарда евро,. Около пет процента от продадените продукти са в луксозния сегмент.

*Съединените щати (държави) на стоките втора ръка

Още графики вижте тук! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:51 | 10.10.22 г.
fallback
Още от Мода виж още