Британският онлайн моден търговец на дребно Boohoo в сряда изказа предупреждение за годишните си продажби и печалба, обвинявайки за това влошаващата се макроикономическа и потребителска среда. Компанията отчете спад от 58% на основната си печалба за първата половина на годината, съобщава Ройтерс.
Акциите на групата поевтиняха с 10% в началото на днешната сесия, като от началото на годината досега спадът е от 73%. Компанията заяви, че сега очаква приходите да се понижат с около 10% през цялата финансова 2022-23 година, а маржът на основната печалба да е между 3 и 5%.
По-рано Boohoo прогнозираше ръст на приходите от 1 до 3% и марж на печалбата от 4 до 7%.
Конкурентите ASOS и Primark също публикуваха предупреждения за печалбата си този месец.
Boohoo, която продава дрехи, обувки и аксесоари за млади хора, заяви, че прогнозата за по-нисък марж отразява увеличението на разходите вследствие на инфлацията, както и произтичащото от това намаляване на оперативната задлъжнялост от по-ниските от очакваното продажби.
Приходите за първото полугодие до 31 август са се свили с 10% до 882,4 млн. паунда (944,6 млн. долара) заради по-слабо от очакваното търсене на потребителите, значителен ръст на върнатите продукти и по-дълги времена на доставка на продукти, продавани на международните пазари.
Основната печалба е спаднала до 35,5 млн. паунда от 85,1 млн. паунда година по-рано.
„Очакваме завръщане към растежа през второто тримесечие, но това, което виждаме е, че макросредата не е страхотна“, заяви финансовият директор Нийл Като за Ройтерс.
„Виждаме забавяне на британския пазар и все още не виждаме международните пазари да се ускоряват“, допълва той.
Главният изпълнителен директор Джон Литъл подчерта по-високите лихви във Великобритания, която допринася за 60% от бизнеса ѝ, като област на особено силни опасения за потребителите.
„Говорим за удвояване и вероятно утрояване на лихвените проценти, затова това със сигурност ще има своето влияние“, казва той.
Според Като Boohoo има ограничена експозиция към последните сривове в стойността на паунда.
Boohoo заяви, че се фокусира върху фактори, които може да контролира. Компанията прави повече доставки от близко разположени пазари, има по-ниски нива на инвентар и вече таксува клиентите си при връщане на продукти във Великобритания, добави тя.
Инвестициите в инфраструктура също ще засилят ефективност, добавя компанията. Автоматизацията на дистрибуторския център Шефийлд стартира официално този месец, а в американския склад ще започне през 2023-24 г.