Британската компания за бърза мода Asos предупреди, че приходите ѝ от продажби за август са били по-слаби от очакваното, след като инфлацията е засегнала покупателната способност на потребителите, пише Bloomberg.
Годишната печалба на търговеца ще бъде под прогнозата, а ръстът на приходите от продажби ще е само 2%, сочи изявление от петък. Онлайн гигантът също така цитира по-бавния старт на продажбите на есенно-зимните му колекции. В резултат на новините цената на акциите на компанията се понижи с близо 4,2% преди началото на борсовия ден в Лондон.
„Asos остава предпазлива за прогнозата за потребителските разходи“, обяви компанията.
Сезонът на отчетите вероятно ще продължи да бъде труден за търговците на дребно. Associated British Foods, собственик на бюджетната верига Primark, предупреди, че печалбата му ще се свие през следващата година заради натиска от високите цени на електроенергията и силния долар.
Asos преживява трудна година и изненадващо издаде предупреждение за печалбата си през юни, тъй като кризата с цената на живота засяга потребителските разходи. През април компанията вече предупреди, че целта ѝ за печалбата е изправена пред риск от инфлацията и прекъсванията, свързани с войната в Украйна. Долният край на прогнозирания диапазон е 20 млн. паунда (23 млн. долара).
Същевременно висшият мениджърски екип на Asos отново се променя. Мат Дън, който съблюдаваше бизнеса, след като Ник Бейтън напусна миналата година, се оттегля и оставя работата в ръцета на главния търговски директор Хосе Антонио Рамос Каламонте, който ще бъде главен изпълнителен директор.
Потребителите се сблъскват с най-високата инфлация във Великобритания от четири десетилетия и има сигнали, че свиват покупките на дрехи и други стоки, които не са от първа необходимост. Ръстът на продажбите на дребно се е забавил до едва 1% миналия месец, а продажбите на модни стоки са мудни, обявиха Британският консорциум за търговия на дребно и консултантската компания KPMG в съвместен доклад.
От много години Asos е любимка на фондовия пазар, отчитайки скокове на приходите и печалбата. Но напоследък гигантът се бори с проблеми с веригите на доставките и насочването от онлайн към физическите магазини след вдигането на ограниченията, наложени заради Covid-19.
Миналата година Asos придоби марките Topshop, Topman, Miss Selfridge и HIIT от Arcadia. След това американската Nordstrom купи миноритарен дял в брандовете чрез съвместно предприятие.
Цената на акциите на Asos е спаднала с повече от 70% от началото на годината. Някои хедж фондове залагат, че я очаква още по-голямо понижение.