fallback

Adidas записа ръст на продажбите в повечето си региони

Планът за възстановяване на компанията вече дава плодове

12:39 | 29.10.24 г.

Adidas отчете силен растеж в повечето региони през третото тримесечие - знак, че планът за съживяване на бизнеса, ръководен от главния изпълнителен директор Бьорн Гулден, започва да работи, пише Bloomberg. 

Германската група за спортни стоки заяви, че без да се вземат предвид валутните колебания, приходите са нараснали с двуцифрен процент на повечето места, с изключение на Северна Америка, където намаляващите продажби на маратонки Yeezy все още натежават в региона. Оперативната печалба на групата се е увеличила до 598 млн. евро спрямо 409 млн. евро през същия период на миналата година.

По-рано този месец Adidas повиши годишната си цел за печалбата за трети път на фона на нарастващото търсене на нейните ретро модели. Компанията заяви, че сега очаква да генерира оперативна печалба от около 1,2 млрд. евро спрямо предишната прогноза за около 1 млрд. евро.

Акциите на Adidas повишиха стойността си с близо 3% по време на ранната търговия. Цената им е нараснала с 16% от началото на годината до приключването на сесията в понеделник. Конкурентите Nike и Puma записаха спад. 

Гулден пое Adidas през януари 2023 г., малко след като компанията прекрати партньорството си с Ye след поредица от антисемитски коментари от страна на рапъра и дизайнер. Планът на Гулден за Adidas е да намали предишната зависимост на компанията от марката Yeezy, като същевременно насочи фокуса на дизайна към нови обувки и облекло, опрости дейността и свие разходите.

Първоначалният му залог да насърчи популярните ретро продукти като маратонките Samba и Gazelle се отплаща, а цената на акциите на Adidas надминава тази на книжата на конкурента Puma. В момента Adidas увеличава обема на продажбите на своите маратонки SL72 от 70-те годининна миналия век. Целта е да се намали преднината на Nike, която остава лидер в индустрията въпреки трудностите си.

Всички региони, канали за продажба и продуктови подразделения вече растат, коментира Гулден в изявление. Дори в Северна Америка, където продажбите се свиха със 7%, регионът се върна към растеж, като се изключи брандът Yeezy, допълва той.

Adidas е близо до изчерпването на инвентара на марката Yeezy, която допринася с около 50 млн. евро към оперативната печалба през третото тримесечие, обяви компанията по-рано. През четвъртото тримесечие няма да има допълнителен принос към печалбата. 

Набраната инерция е знак, че Adidas има какво повече да предложи от класическите си маратонки, смятат анализатори в Morgan Stanley, водени от Едуард Обен. 

Adidas подготвя следващия си голям търговски удар, като залага на пускането на повече лайфстайл маратонки за бягане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:40 | 29.10.24 г.
fallback
Още от Спорт виж още