fallback

Олимпиадата в Париж е по-успешна за спонсорите от Игрите в Токио

Олимпийските игри са най-голямото единично събитие в историята на Airbnb

16:00 | 10.08.24 г. 3

Компаниите, които спечелиха милиони от спонсорство на Олимпийските игри, съобщават, че Игрите в Париж дават подкрепата за брандинга им, на която те са разчитали. Това е успокоение след нарушените от пандемията от Covid-19 Олимпийски игри в Токио, пише Bloomberg.

„В Токио нямахме много от това, с което можехме да се ангажираме и да подкрепим, което беше разочароващо“, коментира Дейв Стивънсън, главен бизнес директор на Airbnb. В Париж компанията успя да покаже предложенията си, допълни той.

Около 11,3 млн. души ще са посетили френската столица до церемонията по закриването в неделя вечер, включително 1,5 млн. души от чужбина, сочат прогнози на службата по туризъм в града. Гледанията по телевизията и чрез стрийминг са нараснали в пъти спрямо зрителската аудитория на игрите в Токио, съобщават NBCUniversal, излъчваща Олимпийските игри в САЩ, и Discovery, която притежава телевизионните права за Европа. Това е добра новина за ключовите спорсори, които получават предпочитани рекламни слотове.

Притокът на зрители в Париж прави Олимпиадата най-голямото единично събитие в историята на Airbnb. Платформата за онлайн резервации подписа договор през 2019 г., според слуховете за сумата от 500 млн. долара, за да стане световен спонсор на Летните и Зимните олимпийски игри от Токио 2020 г. до Лос Анджелис през 2028 г.

Около 430 хил. гости на Airbnb са отседнали в района на Париж по време на Олимпиадата, резултат, който е „по-добър, отколкото сме си представяли“, заяви Брайън Чески, главен изпълнителен директор на базираната в Сан Франциско компания.

Макар че някои се питат дали спонсорството оказва влияние върху финансовите резултати на компаниите, да си част от Игрите има своята стойност, казва Роб ДиДжиси, лектор по спортен мениджмънт в Wharton School към университета в Пенсилвания. „Погледите от цял свят са вперени в теб“, допълва той.

Освен по-добрата видимост за бранда и връзката с едно от водещите спортни събития в света, Олимпиадата предоставя на спонсорите и възможности за изграждане на отношения, казва ДиДжиси. Ползите от това трудно могат да бъдат изразени количествено, допълва той.

Delta Air Lines сключи сделка на стойност 400 млн. долара, за да стане официалната авиокомпания за на Олимпийския и Параолимпийския комитет на САЩ от 2021 до 2028 г., измествайки United Airlines Holdings след Игрите в Токио.

Чрез спонсорството си, което включва превозването на всички американски участници на Олимпиадата, Delta залага на популяризирането на бранда, особено сред пътуващите в чужбина - област, която според авиокомпанията ще движи растежа ѝ в бъдеще, казва Тим Мейпс, главен комуникационен директор на Delta.

Превозването на отбора на САЩ на Игрите миналия месец не мина без драма. Delta беше засегната от технологичния срив при CrowdStrike, точно когато се предполагаше, че трябва да превози 1800 спортисти, служители и екипировка до Париж. Тя трябваше да положи неимоверни усилия, за да стигнат всички навреме.

Авиокомпании, включително Delta, заявиха също, че туристите, които са избягвали Париж това лято заради Олимпиадата, са засегнали продажбите.

Въпреки това авиокомпанията ще се стреми да удължи спонсорския си договор до Зимните олимпийски игри в Солт Лейк Сити през 2034 г., казва Мейпс.

Веригата дрогерии Eli Lilly & Co., която „измерва строго идентичността на корпоративния бранд“, спонсорира отбора на САЩ, тъй като иска да се свърже с нещо положително, заяви главният изпълнителен директор Дейвид Рикс.

Тя е наела редица олимпийци от американския отбор за лица на продуктите ѝ, включително Симон Байлс, трикратка златна медалистка от Олимпиадата в Париж, и майка ѝ Нели. И двете участват в маркетингова кампания за лекарството за диабет Мунджаро, въпреки че нито една от двете не го приема.

Съотборничката на Байлс и трикратна медалистка в Токио Суниса Лий участва в кампания, в която обсъжда опита си с екземата, известна също като атопичен дерматит.

Рекламите с участието на олимпийци се представят по-добре от обичайните реклами на лекарства на Lilly, казва Рикс. Маркетинговите усилия ще повишат печалбите, а видимостта на спонсорството на отбора на САЩ може да увеличи желанието на лекарите да работят с Lilly по клинични изпитания и може да бъде използвано за набирането на нови служители и за повишаване на нагласите сред служителите, допълва той.

„Има по-широк ореол, който е трудно да бъде измерен“, отбелязва Рикс.

Той отказва да посочи разходите за спонсорството, но коментира, че то е най-голямото за Lilly до момента, засенчвайки сделката ѝ с „Индиана Фивър“ от женската Национална баскетболна асоциация.

Visa, която подобно на Airbnb е световен спонсор на Игрите, предоставя единствената некешова форма за разплащания, приемана на официални олимпийски обекти, където посещаемостта е голяма, казва Андреа Феърчайлд, старши вицепрезидент на отдела за глобална спонсорска стратегия на компанията.

Тя отказва да разкрие подробности за сделката на компанията с Международния олимпийски комитет, който е със срок до Игрите в Бризбейн през 2032 г., но отбелязва, че инвестициите на Visa в Олимпийските игри са нараснали през годините и са по-големи от другите ѝ партньорства, които включват Световното първенство по футбол и Националната футболна лига в САЩ.

„Ние сме на световната сцена на всеки четири години, това ни дава възможност да засилим посланията си и да подобрим работата си. Заставаме пред целия свят“, отбелязва Феърчайлд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:34 | 10.08.24 г.
fallback
Още от Спорт виж още