Qualcomm стана новият спонсор на фланелката на футболния отбор Манчестър Юнайтед – опит да се повиши осведомеността за марката ѝ Snapdragon сред потребителите, на фона на по-мащабното навлизане на гиганта на пазара на персонални компютри, пише Bloomberg.
Базираният в Калифорния производител на чипове плаща за видно позициониране на марката в един от най-известните клубове, занимаващ се с най-популярния спорт в света. Един домакински мач за отбора от Английската висша лига ще даде на Snapdragon толкова голяма експозиция, колкото реклама на Super Bowl, заяви компанията.
Въпреки че Snapdragon съществува като марка чипове на Qualcomm от близо две десетилетия и се свързва най-вече с процесори за смартфони, сега тя е натоварена със задачата да играе по-голяма роля. Qualcomm засилва усилията си да пробие в индустрията за компютри – опит, който ще изисква да се бори с една от най-успешните маркетингови кампании на всички времена – „Intel Inside” на Intel.
И Qualcomm, и Манчестър Юнайтед отказват да коментират размера на сделката. Миналата година Bloomberg съобщи, че това партньорство се оценява на малко над 60 млн. паунда (76 млн. долара) годишно. Така то надвишава сумата от приблизително 47 млн. паунда, платени от настоящия спонсор – германската софтуерна компания TeamViewer, съобщи по-рано Bloomberg.
Тригодишното споразумение включва опция за още две години и дава на футболния клуб достъп до технология, която ще използва за създаване на интерактивни бонус изживявания за феновете, посочва търговският директор на клуба Флоранс Лафайе. Американската компания също така подобри безжичния интернет на стадион Old Trafford и ще помогне да се осигури „посещение“ на футболни терени чрез добавена реалност, наред с други виртуални изживявания. Клубът има над 1 млрд. последователи по целия свят, посочва Лафайе.