Новият главен изпълнителен директор на Foot Locker представи план за преструктуриране на търговеца на обувки, с който се надява да постигне 9,5 млрд. долара годишни продажби до 2026 г., съобщава Bloomberg.
Мери Дилън, която зае най-високия пост в компанията през септември, и висшите мениджъри заявиха пред инвеститори и анализатори в презентация в понеделник, че ще отворят нови формати магазини далеч от търговските центрове, ще въведат програма за лоялност и ще инвестират в технологии.
Целта за продажби е с около 9% по-висока от приходите от 8,7 млрд. долара, които компанията отчете през последната си фискална година. Целта от 9,5 млрд. долара е по-амбициозна от прогнозите на Wall Street, като анализаторите очакват по-скромен темп на нарастване на продажбите през следващите години.
Foot Locker навлиза в новата година с „фокус върху рестартирането на бизнеса“, каза Дилън. Компанията очаква сравнимите продажби да спаднат с между 3,5% до 5,5% през фискалната 2023 г., преди да се увеличат с 3% до 4% до 2026 г.
Ръководството се опита да облекчи притесненията относно бизнеса на Foot Locker с Nike, тъй като най-големият производител на маратонки в света се оттегля от своите търговски партньорства, за да стимулира собствения си бизнес с продажби директно към потребителите. Главният директор по мърчандайзинга Крис Сантаела заяви, че Foot Locker е „съживил“ отношенията си с Nike и ще има достъп до повече стилове в линиите на ЛеБрон Джеймс и Кевин Дюрант.
Foot Locker има за цел да намали зависимостта си от продуктите на Nike, които носят около 70% от продажбите. Ръководителите искат да намалят този дял до 55% до 60%.
Компанията също така разширява асортимента си в други марки, за да достигне до потребителите в една по-„приобщаваща“ култура на маратонките.
Като част от обновяването, Foot Locker преструктурира бизнеса си в Азия, като затваря магазините и електронната си търговия в Хонконг и Макао. Компанията ще преобразува съществуващите магазини в Сингапур и Малайзия в лицензиран модел и ще търси растеж в региона чрез партньорски сделки.
Ще има големи промени и в портфолиото от недвижими имоти. Марката Champs на Foot Locker също ще претърпи промяна с планове за затварянето на 125 магазина с по-ниски резултати тази година. Из различните брандове компанията ще затвори около 10% от общата си магазинна мрежа, т.е. около 400 магазина. Atmos, Kids Foot Locker и WSS са сред другите марки в портфолиото на Foot Locker.
Компанията също така планира повторно стартиране на House of Hoops, който се фокусира върху първокласно баскетболно оборудване.
Акциите се сринаха с над 5% в края на търговията в Ню Йорк, изтривайки началния си ръст. Книжата бяха поскъпнали с почти 12% тази година до затварянето в петък.