Компанията за спортни стоки Under Armour повиши прогнозата си за годишна печалба в сряда, което изпрати цената на акциите ѝ нагоре с 8% в предпазарната търговия. Компанията представи и резултатите за тримесечието си, които са били подкрепени от устойчивите потребителски разходи и сериозните намаления, привлекли пазаруващите по празниците, съобщава Ройтерс.
По-големите намаления, обявени по време на така важния празничен сезон, са насърчили потребителите да пренебрегнат опасенията си за рецесия и да се заредят със спортни обувки и дрехи на Under Armour. Големите отстъпки помогна и на конкурента Nike да отчете силно тримесечие през декември.
Въпреки това опитът на Under Armour да разчисти излишния инвентар е засегнал маржовете. Компанията очаква брутният марж за цялата година да спадне в горния край на предишната си прогноза от 375 до 425 пункта.
Силният щатски долар и по-високите разходи за транспорт и производство са намалили брутните маржовете за третото тримесечие с 650 базисни пункта до 44,2%.
През декември Under Armour назначи ветерана от хотелиерския сектор Стефани Линарц за главен изпълнителен директор, залагайки на опита ѝ в брандинг стратегиите и електронната търговия, за да се съживят продажбите.
Продажбите от електронна търговия са се увеличили със 7% през тримесечието.
Базираната в Балтимор, щата Мериленд, компания отчете коригирана печалба за третото тримесечие в размер на 16 цента, което е доста над средната оценка на анализаторите за 9 цента, сочат данни на Refinitiv.
Тя очаква коригирана печалба от 52 до 56 цента на акция за фискалната 2023 г. спрямо предишната си прогноза за 44 до 48 цента.