fallback

Peloton свива загубата си след по-малък спад на продажбите от очакваното

Компанията твърди, че все още ѝ е трудно да прогнозира потребителските настроения

14:52 | 02.02.23 г.

Peloton Interactive отчете поредна тримесечна загуба и 30% спад на приходите си от продажби, въпреки че компанията намали размера на средствата, които харчи за дейността си, пише Wall Street Journal.

Резултатите се оказаха по-добри, отколкото производителят на свързано фитнес оборудване прогнозира за празничното тримесечие. Компанията запазва нивото от 3 млн. абонати на своите онлайн тренировки. Цената на акциите на гиганта нарасна с около 13% по време на търговията в сряда, достигайки най-високото си ниво от пролетта на 2022 г.

„Ако се чудите дали Peloton може да направи епично завръщане, резултатите от това тримесечие показват, че промените, които правим, работят“, коментира главният изпълнителен директор Бари Макарти в писмо до инвеститорите. Компанията сви разходите си и съкрати работни места миналата година, след като търсенето на нейните велоергометри се понижи.

Peloton има отрицателен паричен поток от 94,4 млн. долара за тримесечието, завършило на 31 декември, в сравнение с отрицателен паричен поток от 546,7 млн. долара година по-рано. Макарти коментира, че като се изключат плащанията към доставчици за части, които вече не са необходими, компанията се радва на свободен паричен поток от 8 млн. долара за тримесечието.

Peloton се бори да се справи със спадащото търсене на своите пътеки за бягане и велоергометри, както и да привлече повече абонати към своите фитнес класове. Броят на хората, които се абонират за класовете, стагнира след скока в началото на пандемията. Peloton намали цените на оборудването си и експериментира с различни абонаментни модели.

Макарти заяви, че Peloton постига успех в генерирането на по-голямата част от своите общи приходи от абонаменти за класове, отколкото от продажби на уреди – ключова цел за компанията. Въпреки че гигантът имаше около 60 хил. повече абонати към края на декември в сравнение с края на септември, тримесечните приходи от абонаменти спаднаха с около 1 млн. долара до 411 млн. долара.

По думите му потребителското поведение остава трудно за прогнозиране след скоковете по време на пандемията, когато затворените у дома американци се насочиха към скъпо фитнес оборудване.

Според Макарти растежът през последното тримесечие е бил подкрепен от предложение, което той пусна миналата година и което позволява на хората да плащат месечна такса както за оборудване, така и за абонамент за Peloton. Това позволява на потребителите да избягват високите цени на машините и да ги върнат по всяко време.

Макарти смята, че е твърде рано да се знае дали компанията е подкрепена от продажбата на велоергометри, пътеки за бягане и други през Amazon.com и магазините на Dick’s Sporting Goods. „Все още няма достатъчно данни, за да знаем колко приходи ще дойдат“, посочва лидерът на Peloton.

Въпреки че броят на абонатите е нараснал през последното тримесечие, приходите от абонаменти са се понижили за първи път, което „продължава да повдига въпроси дали Peloton не е достигнала пика на своята основна и ангажирана потенциална база от потребители“, коментира анализаторът на BMO Capital Markets Симеон Сайгъл.

Общите приходи са спаднали с 30% до 792 млн. долара през тримесечието, което се оказа над прогнозата на компанията за 700-725 млн. долара. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха приходите да са 710 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:49 | 02.02.23 г.
fallback
Още от Спорт виж още