Цената на акциите на Lululemon Athletica записа най-големия си спад от началото на пандемията, след като по-ниската от очакваното рентабилност породи опасения относно натрупването на инвентар, а прогнозата за годишните продажби на производителя на облекла за йога успя да разочарова Wall Street, пише Bloomberg.
Стойността на книжата на Lululemon спадна с 13% в Ню Йорк в петък – най-голямото ѝ понижение от март 2020 г. Акциите вече са се разделили със 17 на сто от стойността си от началото на годината.
Брутният марж, ключов показател за рентабилността, е достигнал 55,9% през третото тримесечие, което е под средната прогноза на анализаторите за 56,7%. Запасите в складовете на компанията са се увеличили в сравнение с година по-рано, предизвиквайки сходни проблеми с тези на други търговци на дребно, което доведе до намаляване на печалбата.
„Брутните маржове се оказаха доста под очакванията, което е притеснително, особено след като инвентарът е нараснал с 85%“, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Пунам Гоял.
По време на разговора си с анализатори директорите заявиха, че третото тримесечие ще е връхната точка за инвентара. Главният финансов директор Меган Франк посочва, че повишаването на нивата на запасите ще се успокои в края на четвъртото тримесечие.
Lululemon повиши прогнозата за приходите си от продажби за годината, завършваща през януари, до максимум 7,99 млрд. долара. Въпреки че това е над предишната прогноза за 7,94 млрд. долара, долната част на диапазона все още е под средната прогноза на анализаторите.
Главният изпълнителен директор Калвин Макдоналд каза, че компанията не е свидетел на „никаква значителна промяна в разходите сред нашите клиенти“.
„Започнахме силно празничния сезон и съм доволен от резултатите ни от дългия уикенд за Деня на благодарността“, коментира Макдоналд в интервю. „Черният петък беше най-успешният ден в нашата история както по отношение на приходите, така и по отношение на трафика“.
Въпреки предизвикателствата, свързани с прекомерните запаси, „инерцията, набрана от бранда, е изключително голяма“, а категории като мъжките стоки и международните продажби се насочват към растеж, твърди анализаторът на Wedbush Securities Том Никич.
Анализаторите от Barclays също подчертават способността на марката да стимулира продажби без намаления в „изключително дълбоката“ промоционална среда, наблюдавана при търговията на дребно.
Освен това Lululemon иска да удвои приходите си от продажби до края на фискалната година, завършваща в началото на 2027 г. Това ще се случи чрез отварянето на повече магазини, експанзия в чужбина и продажбата на повече продукти за мъже.