Германският производител на спортни стоки Puma потвърди очакванията си за годишните си оперативни резултати и за приходите си от продажби, коригирани спрямо валутните колебания въпреки несигурността на световния пазар. В същото време компанията отчете най-доброто трето тримесечие в историята си, предава Ройтерс.
Puma заяви, че печалбата ѝ преди данъци и лихви (EBIT) е нараснала с 12,6% на годишна база до 258 млн. евро, а коригираните приходи от продажби за третото тримесечие са се увеличили с 16,9% до 2,35 млрд. евро.
Въпреки продължаващите ефекти от свързаните с Covid-19 мерки, довели до блокади в Китай, Puma е записала ръст на приходите от продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион за първи път тази година в рамките на третото тримесечие.
„Подобрената наличност на продуктите, свързана с по-стабилната верига на доставките, по-добрите продажби и запазващата се инерция на марката Puma по света компенсират всички отрицателни външни фактори“, коментира главният изпълнителен директор Бьорн Гулден.
„Очакваме продължаваща волатилност на пазара през четвъртото тримесечие, но сме уверени, че можем да постигнем резултат според прогнозата ни за цялата година“, допълва той.
Компанията очаква коригираните приходи от продажби да нараснат с около 15%, а печалбата преди данъци и лихви да е между 600 млн. и 700 млн. евро за 2022 г.