fallback

„Смелата Ваяна 2“ събра рекордните за уикенда около Деня на благодарността 221 млн. долара

Общите приходи на всички филми по кината в САЩ и Канада също донесоха рекорди

10:28 | 02.12.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Анимацията на Walt Disney „Смелата Ваяна 2“ дебютира с глобални продажби от билети за 368 млн. долара до края на неделята и заедно със „Злосторница“ и „Гладиатор II” осигуриха най-добрия уикенд около Деня на благодарността в боксофис историята на САЩ и Канада, съобщава Ройтерс.

Продължението на анимацията от 2016 г. отново обединява любимата героиня Ваяна с полубога Мауи, озвучаван от Дуейн Джонсън, в приключение, в което двамата трябва да развалят проклятие и да обединят хората на океана.

Първоначално планирана като сериал за стрийминг услугата Disney+, „Смелата Ваяна 2“ събра рекордните за уикенда около Деня на благодарността 221 млн. долара от продажби на билети в САЩ и Канада. Сумата задмина дори премиерата на „Замръзналото кралство 2“, събрала 125 млн. долара през 2019 г.

Общите приходи на всички филми по кината през уикенда удариха 420 млн. долара, счупвайки рекорда от уикенда около Деня на благодарността през 2018 г. от 315,6 млн. долара, воден от „Ралф разбива интерната“ и „Крийд 2“.

Резултатите осигуряват на холивудските студия и кина повод да празнуват след продължителното затваряне по време на пандемията от Covid-19 и опасенията, че публиката може да се откаже от киносалоните, оставайки си вкъщи, за да се възползват от стрийминг услугите.

„Ако направите правилния филм – филм със сърце и хумор, който се харесва на зрителите – те ще се върнат в кината“, коментира съпредседателят на Disney Entertainment Алън Бергман по време на скорошно излъчване на „Смелата Ваяна 2“ в Лос Анджелис.

Данните показаха още, че Холивуд се възстановява от сътресенията, предизвикани от стачките на сценаристите и актьорите миналата година. Вериги като AMC Entertainment и Cineworld нямаха богат избор от имена, които да предложат на публиката през първата половина на годината.

„Злосторница“ – адаптация на мюзикъла от „Бродуей“, който предшества „Магьосникът от Оз“, донесе 117,5 млн. долара през уикенда. Общите му приходи на световно ниво от премиерата насам възлизат на 359,2 млн. долара, съобщи Universal Pictures.

Екшънът на същото студио „Гладиатор II” – продължение на спечелилия „Оскар“ за най-добър филм пред две десетилетия, събра 44 млн. долара в САЩ и Канада през уикенда, с което на световно ниво приходите му достигат 320 млн. долара.

Преди уикенда местните продажби на билети от началото на годината изоставаха с около 11% на годишна база, показват данни на Comscore. Отминалият уикенд обаче сви тази разлика до 6,4%.

Все пак приходите остават значително под нивата отпреди пандемията. До неделя продажбите на билети на местно ниво за 2024 г. бяха с около 24% по-ниски от темповете през 2019 г.

Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore, заяви, че напливът в кината този уикенд вероятно ще подхрани силните продажби през следващите седмици. Той цитира редица потенциални хитове, които ще достигнат до кината през декември, за да „помогнат на индустрията да приключи годината положително“.

Сред тях са „Крейвън Ловеца“, анимационният „Властелинът на пръстените: Войната на Рохиримите“, „Соник: Филмът 3“ и „Муфаса: Цар Лъв“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 02.12.24 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още