Коледният дух явно все още не е завладял кината в Северна Америка, ако може да се съди по премиерата на „Код: Червено“.
Екшън комедията с огромен бюджет и пълен със звезди като Дуейн Джонсън и Крис Евънс генерира приходи от билети за 34,1 млн. долара в първия си уикенд на екран, показват студийни оценки. Той все пак лесно се изкачи до върха на боксофис класацията, съобщава Associated Press.
За традиционните студия дебют за 34,1 млн. долара при бюджет от над 200 млн. долара би бил ясен сигнал за провал. „Код: Червено“ обаче е продукция на Amazon MGM Studios с идеята за по-скоро дългосрочна игра, а не единствено на глобалния боксофис, където филмите с Джонсън често се представят силно. Лентата може да остане в Prime Video за години напред.
На международно ниво филмът е събрал 50 млн. долара за вече два уикенда на екран в 75 страни. „Код: Червено“ обаче получи слаба оценка от критиците – едва 33% одобрение в Rotten Tomatoes. Публиката обаче бе малко по-благосклонна, давайки му оценка А- в CinemaScore.
„Венъм: Последният танц“ добави 7,4 млн. долара през уикенда, заемайки второ място в класацията. На местно ниво филмът е събрал общо 127,6 млн. долара, а на глобално – още 436,1 млн. долара.
На трето място се озова The Best Christmas Pageant Ever с 5,4 млн. долара. Приходите на коледния филм вече са двойно повече от сравнително скромния бюджет от 10 млн. долара.
Следващия уикенд се очакват премиерите на големи заглавия като „Злосторница“ и „Гладиатор II”, заедно със „Смелата Ваяна 2“.
„Гладиатор II” вече имаше премиера на 63 пазара през уикенда, генерирайки 87 млн. долара. Това е рекорд за режисьора Ридли Скот и за международна премиера на филм с рейтинг R (за зрители над 17 години) на Paramount.