fallback

Spotify даде по-смела прогноза за печалбата си от очакваното

Компанията за музикален стрийминг заложи на свиване на разходите и очаква стабилен ръст на броя на потребителите си

10:16 | 13.11.24 г.

Аудио стрийминг гигантът Spotify прогнозира печалба за четвъртото тримесечие, която се оказа над очакванията на Wall Street, залагайки на съкращения на разходите и силен ръст на абонатите през ключовия празничен сезон, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията се повиши повече от двойно тази година, а сега записа 7% ръст по време на следборсовата търговия във вторник.

Шведската компания съкрати служители, изтегли подкасти и намали разходите си за маркетинг през последната година, за да повиши рентабилността си. Освен това Spotify повиши цените на своите планове в Съединените щати, за да се възползва от търсенето на своите премиум продукти.

Spotify очаква оперативна печалба от 481 млн. евро за четвъртото тримесечие, в сравнение със средна прогноза на анализаторите от LSEG за 445,7 млн. евро.

Гигантът прогнозира 665 млн. месечно активни потребители, което се оказа над прогнозата за 661 млн. по данни на Visible Alpha. Spotify очаква да прибави около 8 млн. премиум абонати през тримесечието, с което те да достигнат общо 260 млн.

„Компанията е на път да запише рентабилност за цялата година, а това е много важно постижение, което инвеститорите ни очакваха от дълго време“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.

Spotify предлага включваща реклами безплатна услуга с ограничени функции и платена услуга, базирана на абонамент, която дава достъп до всички нейни премиум функции.

Компанията добавя още премиум функции, за да привлече потребители, а през септември разшири инструмент, който създава плейлисти, използвайки изкуствен интелект, на още четири нови пазара, включително САЩ.

Това помогна за постигането на 12% ръст на премиум абонатите до 252 млн., в сравнение с прогнозата на Visible Alpha за 251 млн. Месечно активните потребители са се увеличили с 11% до 640 млн. и са малко над очакванията.

Но през третото тримесечие общите приходи са нараснали с по-малък процент от прогнозираното – с 19 на сто до 3,99 млрд. евро. За сравнение, прогнозата на анализаторите беше за 4,02 млрд. евро. Причината за това разминаване до голяма степен се дължи на слабостта на пазара на дигитална реклама.

Това и силният долар се очаква да натежат върху приходите за четвъртото тримесечие, които се предвижда да достигнат 4,1 млрд. евро. Анализаторите прогнозират 4,26 млрд. евро.

През третото тримесечие брутната печалба е скочила с 40% до 1,24 млрд. евро в сравнение с прогнози за 1,22 млрд. евро. Маржът на брутната печалба е нараснал до 31,1% спрямо 29,9% през предходното тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:16 | 13.11.24 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още