„Жокера: Лудост за двама” зае първото място в боксофис класацията в Северна Америка през уикенда, но краят му може и да се окаже не толкова щастлив, предава Associated Press.
В развой на събитията, който само Артър Флек – човека зад Жокера, би намерил за забавен, продължението на оригиналната история от 2019 г. на режисьора Тод Филипс дебютира в кината в САЩ и Канада с приходи за едва 40 млн. долара, според студийни оценки от неделя. Това е под половината от сумата от премиерата на първата част.
Само преди три седмици очакванията бяха филмът да дебютира с приходи за 70 млн. долара, което все пак щеше да е под рекордните 96,2 млн. долара от премиерата на „Жокера“. Критиките бяха смесени след филмовия фестивал във Венеция, където бе официалната му премиера и дори бе аплодиран на крака в продължение на 12 минути.
След това обаче блясъкът му отслабна и оценката му в Rotten Tomatoes спадна от 63% във Венеция до 33% до първия му уикенд по кината. Може би дори по-изненадващо е мнението на публиката, която го оцени едва с D в CinemaScore.
„Това е двоен удар, от който много трудно може да се възстановиш“, коментира Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore. „Най-големият проблем е обявеният бюджет. Премиера с приходи за 40 или 50 млн. долара за по-малко скъп филм би бил стабилен дебют“.
Продукцията на „Жокера: Лудост за двама” обаче е два пъти по-скъпа спрямо първия филм, макар че данните варират между 190 и 200 млн. долара.
На международно ниво филмът спечели 81,1 млн. долара, с което общо приходите възлизат на 121,1 млн. долара, като предстоят премиери в Япония и Китай.
На второ място остана семейната анимация на Universal и DreamWorks Animation „Дивият робот“, който добави 18,7 млн. долара във втория си уикенд на екран, с което приходите на местно ниво се повишиха до 64 млн. долара. На глобално ниво филмът добавя над 100 млн. долара.
„Бийтълджус Бийтълджус“ зае третото място в петия си уикенд на екран с приходи за 10,3 млн. долара.