Дигитализацията в сферата на илюстрацията вече е задължителна. Всяка една илюстрация, независимо дали е създадена на ръка по класическите техники или дигитално, след това бива дигитализирана. Това каза Милена Радева, илюстратор и организатор на "Биенале на илюстрацията", в предаването „В развитие“ Bloomberg TV Bulgaria.
Инициативата „Биенале на илюстрацията“ започва още през 1968 година. Тогава Съюзът на българските художници решава да организира изложба на всеки две години. Така е до 1992 г., когато изложбата изчезва. Следва период, в който в сферата на илюстрацията не се говори до днес, разказа гостът.
Според Радева участието в едно такова събитие открива и бизнес възможности. Огромен брой от издателствата, които искат активно да работят с български художници и дизайнери, имат интерес да видят каква е селекцията на изложбата. Много галерии и училища се обаждат, за да закупят каталозите.
"Добрата новина е, че когато за пръв път обявихме завръщането на изложбата, с мен се свързаха много колеги, които изявиха желание да участват активно...Всеки, който работи в сферата на илюстрацията, може да се включи. Отворени сме към различни видове художествени училища, които имат паралелки, занимаващи се с това“, каза гостът.
В момента секторът на илюстрацията се развива изключително динамично. „За много кратко време се стигна от това да няма почти никаква работа до това да се връщат поръчки и да няма свободни илюстратори за работа“, отбеляза събеседникът. Българските художници са конкурентни на международния пазар и смело вървят напред, допълни Радева.
По думите й активизирането на сектора се дължи на комбинация от фактори.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.