fallback

„Аз, проклетникът 4“ остава най-гледаният филм в България за трета поредна седмица

Анимациите запазват челните места в класациите на българските киносалони

18:37 | 22.07.24 г.

Анимационният филм „Аз, проклетникът 4“, в който се разказва за миньоните и най-проклетия злодей в света – Гру, отново е на първо място в класацията за най-гледани заглавия на българските екрани, сочат обобщените данни на киносалоните.

Гру, съпругата му Луси и дъщерите им Марго, Едит и Агнес, посрещат нов член в семейството си – Гру Джуниър, който прави всичко възможно, за да тормози баща си. Същевременно Гру, който вече е агент на Антизлодейската лига, е изправен пред нов враг в лицето на Максим Ле Мал и неговата приятелка Валентина. Това налага семейството на Гру да бъде преместено в тайна квартира, но когато миньоните са наоколо, нищо не се развива по план. За трите си седмици на екран филмът е привлякъл 107 273 зрители, донасяйки приходи от 1 325 655 лв.

В Северна Америка анимацията отстъпи първото място на приключенския екшън „Туистърс“, но в България игралната лента се подрежда на трето място, едва след „Отвътре навън 2“. Анимацията, която разказва за порастващата Райли и новите емоции, с които трябва да се справя в пубертета, е на екран от над месец и вече е донесла приходи от близо 2 млн. лв. с 157 705 зрители.

„Туистърс“ събира на екран Дейзи Едгар-Джоунс, позната от ролята си в сериала „Нормални хора“, и Глен Пауъл от романтичната комедия „Обичам да те мразя“. Героите им се озовават в епицентъра на няколко бури в Оклахома и трябва да обединят сили, за да предвидят и по възможност – опитомят, природните стихии. В САЩ филмът се превърна в най-голямата екшън премиера за това лято, донасяйки приходи от 80,5 млн. долара от продажба на билети – с около 30 млн. повече от очакваното. В България филмът е гледан от 11 260 зрители, генерирайки 157 556 лв.

На четвърто място сред най-гледаните заглавия е френската филмова адаптация на романа от Александър Дюма „Граф Монте Кристо“. В ролята на Едмон Дантес влиза актьорът Пиер Нини. Приключенската драма е режисирана от Матийю Делапорт и Александър дьо ла Пателиер, които са написали и сценария на адаптацията. По време на премиерата си в Кан филмът печели 12-минутни овации от публиката. В България той е гледан от 15 204 зрители и е донесъл 199 471 лв. от продажбата на билети.

Екшън комедията „Лоши момчета: Всичко или нищо“ остава сред най-гледаните заглавия в българските киносалони за седма поредна седмица. В четвъртия филм за детективите Лаури и Бърнет (Уил Смит и Мартин Лорънс) те са изправени пред нова задача – да изчистят името на вече покойния капитан Конрад Хауърд от полицията в Маями, натопен, че е работил с наркокартели в продължение на години. Филмът е гледан от 90 505 зрители, донасяйки 1 226 913 лв.

Премиера за седмицата е анимацията „Грейси и Педро: Пухкаво приключение“, която заема шесто място в класацията. Двамата герои са домашни любимци, които се ненавиждат. Те са принудени да се впуснат заедно в диво приключение, за да намерят семейството си, след като по време на преместване в друга държава, се губят. Изящното породисто куче Грейс и нахалният уличен котарак Педро се сблъскват с нови герои и опасни приключения по пътя към дома. Анимацията е гледана от 1938 зрители, донасяйки 20 936 лв.

Романтичната комедия „Покажи ми Луната“ е на седмо място. Кели Джоунс (Скарлет Йохансон) е маркетинг специалист, чиято задача е не просто да поправи накърнения публичен имидж на НАСА, но и да „продаде“ Луната. Командир Коул Дейвис (Чанинг Тейтъм) обаче не е съвсем съгласен с нетрадиционните ѝ методи. Искрите между двамата пламват, когато Кели се захваща за работа и създава пълен хаос във и без това сложната задача, с която Коул е натоварен. Филмът е гледан от 5395 зрители и има приходи от 71 372 лв.

Осми е „Нито звук: Ден първи“. Филмът е предистория на „Нито звук“ (2018) и „Нито звук 2“ (2021), режисирани от Джон Кразински (познат с ролята си на Джим Халпърт от ситком сериала „Офисът“ ). В рамките на близо месец фантастичният трилър е гледан от 22 317 зрители, генерирайки приходи от 295 695 лв.

Сред най-гледаните заглавия тази седмица е и френско-канадският хорър „Събуди се!“. В него група млади екоактивисти решават да привлекат вниманието на обществото към проблемите на околната среда, като нахлуват в магазин за мебели. Протестът им обаче се превръща в кървава баня, когато се оказва, че са заключени там с нощен пазач, запален по лова. Филмът е гледан от 987 зрители, донасяйки 12 355 лв.

На десето място тази седмица е заглавие, насочено към феновете на манга и аниме жанра – Blue Lock: Episode Nagi. В центъра на историята е гимназистът Наги Сейширо. Неговият съученик Микаге Рео, който мечтае да спечели Световната купа, открива скритите заложби на Наги и го вдъхновява да играе футбол и да сподели своя изключителен талант. Един ден Наги получава покана за мистериозния проект Blue Lock, където го очаква среща с най-даровитите нападатели, събрани от цялата страна. Филмът е гледан от 749 зрители, генерирайки приходи от 9916 лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:38 | 22.07.24 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още