fallback

Семейните филми носят спасението за кино индустрията това лято

Засега през 2024 г. боксофис постъпленията в Северна Америка са надолу с 23% на годишна база и с 40% спрямо 2019 г.

16:49 | 19.06.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Голяма част липсваше от кино пъзела напоследък – семейните филми.

Няколко подходящи за деца хитове дадоха тласък на продажбите на билети. Много семейни филми обаче дебютираха директно на стрийминг платформите вместо на големите екрани след пандемията или бяха пуснати толкова далеч един от друг времето, че всяка инерция при продажбите скоро изчезна, пише CNBC.

През последните месеци стабилна серия от семейни филми нахлу в кината. Всяко име надгражда успеха на предишния, съживявайки боксофиса в САЩ и давайки надежда на кината за по-силна втора половина на годината. „Отвътре навън 2“ на Disney и Pixar дадоха особено силен тласък с премиерата си за 155 млн. долара, което помогна да се възстанови и репутацията на анимационното студио след серия от неособено силни филми.

„Инерцията е огромен фактор“ при продажбите на билети, казва Крис Джонсън, главен изпълнителен директор на веригата кина Classic Cinemas.

Засега през 2024 г. боксофис постъпленията в Северна Америка са надолу с 23% на годишна база и с 40% спрямо 2019 г. В момента те възлизат на 3,08 млрд. долара, по данни на Comscore.

Повече подходящи за деца хитове, като предстоящия „Аз, проклетникът 4“, може да бъде един от ключовете за възстановяване на боксофиса.

„Семейните филми идват във всякакви форми и размери“, казва Шон Робинс, основател и собственик на Box Office Theory. „Ние, като наблюдатели, понякога ограничаваме описанието до анимации или филми за определена възрастова група, или тези, които буквално разказват за семейство. Те обаче съдържат разнообразие от истории“.

Робинс отбелязва, че семейните филми често могат да включват филми за супергерои, приключенски и комедии.

„Без значение как го дефинирате, жанрът на семейните филми може би повече от всеки друг беше засегнат най-силно от пандемията, като родителите разбираемо не бяха склонни да се отправят към физическите кина в разгара на тази злощастна ситуация“, казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore. „Превъртаме бързо напред към 2024 г. и семейните филми са неоспоримия лъч светлина за едно много предизвикателно лято“.

Преди пандемията повече от 20 семейни филми бяха излъчени по кината през 2019 г., като „Аладин“, „Цар Лъв“, „Играта на играчките 4“ и „Замръзналото кралство II“ на Disney са четири от 10-те най-касови филма за годината.

През 2020 г. бяха пуснати по-малко от десетина семейни филми. Заради спиране на работата през пандемията и двойните работнически стачки в Холивуд, броят на новите имена остава значително под нивата от 2019 г.

„2023 г. за нас всъщност беше рекордна година, но можеше да бъде много по-добра“, казва Джонсън от Classic Cinemas, отбелязвайки липсата на семейни предложения. „Не можете да пренебрегнете семейната публика и значението ѝ“.

Джонсън каза, че се чувства „зареден с нова енергия“ след дебюта на „Отвътре навън 2“.

Филмът събра още 22,2 млн. долара в понеделник, 14% от сумата през уикенда, нареждайки се на второ място сред най-добрите понеделници за филмите на Pixar.

Макар да беше ясно, че има интерес към продължението, Джонсън отбелязва, че то се е облагодетелствало от скорошните издания на „Измислени приятели“ на Paramount, който спечели 33 млн. долара при премиерата си, и „Гарфилд: Филмът“ на Sony, дебютирал с приходи за 24 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:49 | 19.06.24 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още