Поп иконата от 80-те Синди Лоупър продава музикалния си каталог, включително хитове като Girls Just Wanna Have Fun, на шведската Pophouse Entertainment Group като част от проект за създаване на нови начини за разпространяване на музиката ѝ, съобщава Bloomberg.
Шведската компания, основана от звездата на ABBA Бьорн Улвеус и председателя на EQT Кони Йонсон, заяви в четвъртък, че е придобила правата над музиката на Лоупър за неназована сума и сформира съвместно дружество с певицата, за да управлява каталога.
„И други компании се свързаха с мен, но нямах никакъв интерес да продавам каталога си“, казва 70-годишната Лоупър в интервю. „Това обаче е различно“.
Певицата и компанията искат да разпространяват музиката ѝ чрез концерти, телевизия и други проекти. Запазването на участие на изпълнителите пред публиката, както Pophouse успешно направи с легендарната група ABBA, може да защити и подобри постоянната възвръщаемост, която каталозите с песни носят.
Лупър, която е продала повече от 50 млн. записа за четири десетилетия, отказва да коментира финансовите условия на сделката, но добавя, че Pophouse е купила „по-голямата част“ от каталога.
Един от творческите проекти, които се планират, е завладяващо театрално изживяване, което заобикаля и включва зрителите, следвайки стъпките на ABBA Voyage. Шоуто, чиято премиера беше през 2022 г., продаде повече от 2,1 млн. билета за представления, включващи триизмерни изображения на четиримата бивши членове на групата.
Pophouse е най-големият инвеститор в ABBA Voyage и планира подобно начинание с аватарите на рок групата KISS, която се оттегли от сцената през декември след 50-годишна кариера.