fallback

„Аргайл: Супершпионин“ донесе първото място за филм на Apple в боксофис класацията в САЩ

Филмът обаче не получи особено положителни отзиви нито от критиците, нито от публиката

10:45 | 05.02.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Apple си има първия хит начело на боксофис класацията в САЩ.

„Аргайл: Супершпионин“ – шпионски трилър за 200 млн. долара на Apple Studios, дебютира с приходи от продажби на билети за 18 млн. долара, показват студийни оценки от неделя. Филмът, режисиран от Матю Вон, успя да поведе боксофис класацията, но въпреки това не привлече особено интереса на кинолюбителите, съобщава Associated Press.

Макар че Apple е в бизнеса с оригинални филми от 2019 г. насам и спечели Оскар за най-добър филм през 2021 г. с „Кода“, компанията едва наскоро продуцира собствена серия от високобюджетни ленти. Първите два – „Убийците на цветната луна“ на Мартин Скорсезе и „Наполеон“ на Ридли Скот – могат да бъдат определени като успешни.

„Убийците на цветната луна“, макар и непечеливш, събирайки едва 156 млн. долара на международно ниво, бе един от най-известните филми за 2023 г. и има 10 номинации за Оскар. „Наполеон“, представен през ноември, събра 219 млн. долара на световно ниво, но и тази сума не бе достатъчна, за да излезе на печалба. И двата филма обаче засилиха репутацията на Apple като дом на топ режисьори и престижно кино.

Същото не може да бъде казано за „Аргайл: Супершпионин“, трилър с Брайс Далас Хауърд, Сам Рокуел и Хенри Кавил. Филмът бе оценен слабо от критиците, които му дават оценка само от 35% в Rotten Tomatoes. Кинолюбителите също не го одобриха, получавайки оценка С+ в CinemaScore.

На второ място през уикенда се оказа драматичния сериал на християнска тематика The Chosen. Първите три епизода от четвъртия сезон на сериала, който разказва за живота на Исус Христос, събра 6 млн. долара от петък до неделя.

В пореден тих уикенд за кината останалата част от приходите остана предимно за филми от предишните седмици и конкуренти за награди.

В осмата си седмица на екран „Уонка“ премина границата от 200 млн. долара на местно ниво. След четири седмици на екран „Гадни момичета 3“ събра над 100 млн. долара. „Пчеларят: Смъртна присъда“ доближи границата от 50 млн. долара в четвъртата си седмица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:46 | 05.02.24 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още