„Аквамен и изгубеното кралство“ – втората част на франчайза на Warner Bros. Discovery Inc., зае първото място в класацията на най-гледани филми на голям екран през коледния уикенд в САЩ и Канада.
Филмът е донесъл общо 38,3 млн. долара за четири дни до понеделник, показват данни на Comscore, цитирани от Bloomberg.
Филмите на Warner Bros. доминираха празничния уикенд, включително мюзикълите „Уонка“ и „Пурпурен цвят“, които останаха съответно на второ и трето място. Четвъртата позиция бе за „Патешки истории“ на Illumination на Universal Pictures.
Резултатите от празничния уикенд са под миналогодишните и почти наполовина на тези от предходния коледен уикенд, показва сравнение на Box Office Mojo. Нов ръст на случаите на Covid-19 може да е фактор, както и като цяло налагащата се тенденция потребителите да чакат да видят филмите у дома, когато станат достъпни за стрийминг.
Конкуренцията между услугите за гледане при поискване също нараства – много компании плащат почти толкова за филми за малък екран, колкото големите студия за кинопродукции. Миналия уикенд най-гледаният филм по Netflix бе „Rebel Moon — Part One: A Child of Fire“, режисирана от Зак Снайдер, който е автор на редица филми за супергерои на Warner Bros.
На новата лента за Аквамен не успя да се пребори за успеха на лентите през предишните празнични уикенди. Филмът събра по-малко от половината на това, което донесе първата част, излязла по кината през 2018 г. Звездата Джейсън Момоа заяви преди премиерата, че това може да е последният път, в който влиза в ролята. Лентата получи и слаби резултати от критиката с едва 36% одобрение в Rotten Tomatoes.