Хорър адаптацията по видеоиграта „Нощна смяна във „Фреди“ привлече феновете в Северна Америка, изкачвайки се до първото място на боксофис класацията с приходи от билети за 78 млн. долара, съобщава Associated Press, базирайки се на студийни оценки.
Universal Pictures заложи на премиера едновременно по кината и чрез стрийминг услугата Peacock точно преди Хелоуин. Филмът дебютира и на още 64 пазара, където събра 52,6 млн. долара, с което общата сума за премиерата му възлиза на 130,6 млн. долара – най-добрият резултат за хорър през тази година.
“Това е необикновен дебют“, коментира Джим Ор, президент по местното разпространение в Universal, хвалейки усилията за реклама на лентата. „Нашият маркетинг отдел продължава да бъде една от големите суперсили, които имаме в Universal.
Макар че фен базата на играта е силна и отдадена, за направата на филма бяха нужни много години. Продуцентът Джейсън Блум каза в интервю за IGN по-рано тази година, че е бил подиграван за това, че иска да направи адаптация.
„Всички казваха, че не можем да направим филма, включително, между другото, и вътрешно в компанията“, казва Блум. Според данните бюджетът на продукцията възлиза на едва 20 млн. долара.
Публиката даде оценка А- в CinemaScore, което може да сигнализира обещаващи резултати и през бъдещите уикенди.
Оценката за „Нощна смяна във „Фреди“ на критиците обаче не е положителна, събирайки 25% в Rotten Tomatoes.
На второ място в класацията се нареди Taylor Swift: The Eras Tour, който събра още 14,7 млн. долара на местно ниво и 6,7 млн. долара на международно през уикенда. С това лентата вероятно е преминала границата от 200 млн. долара глобални приходи.
На трето място се оказа „Убийците на цветната лунда“ на Мартин Скорсезе, който генерира 9 млн. долара в третия си уикенд на екран и общо 40,7 млн. долара от премиерата си насам. На международно ниво филмът е събрал общо 88 млн. долара.