Този свят е на „Барби“ – или поне Северна Америка.
Колаборацията между режисьора Грета Геруиг, компанията за играчки Mattel и Warner Bros. Discovery събра приходи от 575,4 млн. долара към сряда в боксофиса в САЩ и Канада, което го прави най-печелившия филм на годината в Северна Америка, пише CNBC.
Лентата, базирана на емблематичната кукла, задмина „Super Mario Bros.: Филмът“ на Universal, който преди това държеше постижението с приходи за 574 млн. долара.
„Барби“ се приближава и до това да грабне короната за най-печеливш филм за годината и на световно ниво. Той е генерирал 1,3 млрд. долара в цял свят, приближавайки се до сумата от 1,35 млрд. долара, която „Super Mario Bros.: Филмът“ е събрал от премиерата си през април. Филмите са единствените два, които преминават границата от 1 млрд. долара тази година.
Успехът на „Барби“ и „Супер Марио“ се случва във времена, когато публиката все повече се отказва от филми за супергерои и установени франчайзи за сметка на ново съдържание.
Рекордното боксофис представяне на „Барби“ започна през юли, когато дебютира с приходи за 162 млн. долара – най-високите за годината. Той си спечели най-голямата премиера на филм, режисиран от жена, и в момента е най-печелившият филм, режисиран единствено от жена.
„Барби“ остана на върха на боксофиса в Северна Америка четири последователни уикенда. Очаква се той да е движещата сила при продажбите на билети през останалата част от лятото и в началото на есента.
Лентата отчита спад на продажбите си за уикенда от под 43% спрямо премиерата си, като през последните два уикенда спадът е средно от 36% спрямо предишните. Обикновено продажбите на големите имена намаляват с около 60% всеки уикенд след дебюта си.
Малко филми се очакват да направят премиерите си в кината през следващите седмици, което ще позволи на Барби да продължи да генерира приходи при ограничена конкуренция.