Citron Research обяви, че Etsy се е превърнала в една от най-големите платформи за фалшиви стоки в света, което изпрати цената на платформата за ръчно изработени стоки с 8,4% надолу, предава Ройтерс.
Делът на фалшивите стоки в Etsy е станал твърде голям и компанията вече не може да се оправдава, че става дума за малък процент от приходите ѝ, посочват от Citron, която има солидна репутация в индустрията за проучвания.
„Фалшификатите, измамите и другите незаконни практики са изрично забранени в Etsy”, коментира говорител на компанията в имейл. Той допълва, че Etsy е разширила екипа, който се занимава с борбата с фалшивите артикули и нарушенията на политиката за предлагането на ръчно изработени стоки.
Citron твърди, че Etsy е позволила на търговците в платформата да купуват „рекламни думи“ на брандове и след това е етикетирала много от тях като надеждни уебсайтове.
Основната от Андрю Лефт Citron допълва, че Etsy рискува да се сблъска с Федералната търговска комисия, Министерството на правосъдието, Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ, както и със службата за митническа и гранична защита.
Някои анализатори очакват Etsy да запише лошо празнично тримесечие, тъй като потребителите с по-ниски доходи са свили разходите си за стоки за дома, дрехи, бижута и аксесоари, които комбинирано съставляват около 60% от брутната стойност на стоките на компанията.
През ноември компанията за електронна търговия отчете загуба за третото тримесечие – първата такава от осем тримесечия. Лошият резултат се дължи на по-високите разходи за доставка и силния долар.