fallback

„Аватар: Природата на водата“ владее боксофиса в САЩ вече шеста поредна седмица

Предишния подобен рекорд се държи от предишния филм "Аватар"

17:07 | 23.01.23 г. 1
Автор - снимка
Редактор

„Аватар: Природата на водата“ на режисьора Джеймс Камерън остана на върха на боксофис класацията в САЩ за шеста поредна седмица, с което става първият филм с подобен резултат от предишния „Аватар“ през 2009 г., съобщава Associated Press.

„Природата на водата“ добави 19,7 млн. долара от продажбата на билети в кината в САЩ и Канада през уикенда, сочат студийни оценки от неделя. Така общата сума, генерирана в световен мащаб, задмина 2 млрд. долара, с което се нарежда на шесто място за всички времена и с малко изпреварва „Спайдър-мен: Няма път към дома“. На местно ниво лентата е събрала 598 млн. долара.

Преди година „Спайдър-мен: Няма път към дома“ също бе на върха на боксофиса шест уикенда, но не и последователни, а в рамките на 7 седмици. Преди „Аватар“ от 2009 г. единственият филм през последните 25 години с подобно постижение е друг филм на Джеймс Камерън – „Титаник“ (1997 г.), който бе непобедим цели 15 седмици.

Доминацията на „Природата на водата“ в боксофис класацията донякъде се дължи на липсата на значими конкуренти. Единственото ново заглавие с широко разпространение през уикенда бе трилърът „Изчезнала“ на Screen Gems и Stage 6 Films. Нискобюджетно продължение на „Търсене“ от 2018 г. с участието на Сторм Рийд в ролята на тийнейджърка, търсеща изчезналата си майка, „Изчезнала“ дебютира с приходи за 9,3 млн. долара при стойност на продукцията от 7 млн. долара.

Януари обикновено е по-слаб период за кината, но няколко силно представящи се имена помогнаха на продажбите.

Макар че не стартира силно през декември, „Котаракът в чизми 2“ реално е единствената семейна опция по кината през последния месец. В петата си седмица на екран филмът се оказа на второ място на местно ниво с 11,5 млн. долара приходи и 17,8 млн. долара на международни ниво. От премиерата си лентата е генерирала общо 297,5 млн. долара.

„Човек на име Ото“ с участието на Том Ханкс се представя чудесно на пазар, който се опитва да се ориентира към драмите за възрастни. Филмът генерира 9 млн. долара през втората си седмица на екран с широко разпространение. Общо в САЩ и Канада той е събрал 35,3 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:08 | 23.01.23 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още