Според тях „Терминал 2“ не е решение, защото те преценяват, че са постигнали златната среда – в чисто човешки и емоционален план и това според тях е най-важното. „В България хората имат потенциала да са много топли и човечни. Тук слагаме човешките отношения на първо място пред всички останали неща, които на Запад са по-актуални ценности“, коментира Симеонов и призова „Терминал 2“ да се ползва за пътуване, а не „за отпътуване“.
По думите на музикантите възможностите за младите творци и хора в България са безкрайни, въпросът е колко го искаш, смятат те и признават, че самите те са се запознали на улицата.
Музикантите са категорични, че малкият пазар у нас е предимство, което творците могат да използват, защото много директно и лесно стигат до хората.
„Много ни харесва, че хората тук не са толкова претенциозни и много по-лесно може да се достигне до тях с нещо, което излиза от нас по автентичен начин”, разкри Никола Симеонов, а Ивайло Петров смята, че трябва да има конкуренция и банди, които да „бутат“.
Симеонов е категоричен, че в момента върви този процес, защото хората искат да творят и културата се променя към по-добро. И уточни, че музикантите в България печелят предимно от концерти и не толкова от продажба на албуми, но сподели, че се налага да „тъчем на много станове” едновременно.
Той подчерта, че в музиката им има много социални послания, и че не си „затварят очите за това, което се случва в средата, в която живеем“.
„Образователната система няма качествена и добра практика“, даде пример Ивайло Петров. Той преценява и като неработеща позицията на родителите, които настояват децата им на всяка цена да учат.
Защо парите за образование не са ефективни? Какъв е поводът да се направи песента „Характер“ и какви са посланията на „Лешояд“? Променят ли се предизвикателствата и възможностите пред творците в България? Каква е спецификата на медийната среда в България през погледа на младите музиканти може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.