fallback

Проблемният пазар на анимационни филми - поредното предизвикателство пред Боб Айгър

Новият лидер на Walt Disney се зае да промени стратегията за дистрибуция на анимационните продукции

17:04 | 28.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Добавете проблемите с анимациите към списъка със задачи на Боб Айгър. Най-новата премиера на компанията „Чуден свят“ тази седмица се превърна във втория пореден анимационен филм на Disney, който се очакваше да взриви боксофиса, но събра едва 18,6 млрд. долара от премиерата си в сряда досега, пише Wall Street Journal.

Тзи данни разкриват втория неуспех на Disney за тази година след появилия се това лято „Баз Светлинна година“. Това е необичаен рекорд за компанията, която отдавна се смята за лидер в хитовете в областта на детските развлечения.

Изминаха години, откакто анимационното подразделение на Disney последно преживя подобно представяне в кината, което да е толкова лошо като това на „Чуден свят“. През март 2021 г. „Рая и последният дракон“ генерира 8,5 млн. долара при дебюта си и то на фона на пандемията, когато посещенията в кината спаднаха. Но примерите за други подобни слаби премиери са на по повече от 10 години.

Disney може да се справи с един или два провала. Но по-слабото представяне на „Чуден свят“ подчертава един от проблемите, пред които се изправя Айгър, който беше главен изпълнителен директор на Disney между 2005 и 2020 г. и се завърна на същата позиция миналата седмица, когато бордът на директорите на компанията шокира Холивуд и уволни Боб Чапек, който го наследяваше на поста. Завръщането на Айгър се случва в момент, в който средата в кината е доста по-неблагоприятна за анимационните премиери от онази, която самият той помни.

Сред служителите на Disney разпространението на анимационните филми на компанията се смяташе за една от основните разлики между начина на управление на Айгър и Чапек.

При последния няколко заглавия, които имаха потенциал за кинопремиери, бяха директно пуснати в стрийминг услугата Disney+, когато Covid-19 затвори кината и компанията даде приоритет на увеличаването на броя на абонатите на платформата.

В първите няколко дни на стария си пост, Айгър заяви, че планира да отмени значителна част от реорганизацията на компанията, направена от Чапек, която помогна да се определи къде и кога отделните филми да правят своя дебют пред публика.

Disney определено не беше единствената, която използва филми, подходящи за кино, за да подкрепи своята стрийминг услуга. Предвид затворените киносалони и невъзможността за гледане на филми навън по време на пандемията, много студиа започнаха да пропускат киносалоните, в някои случаи в полза на собствените си услуги – гъвкав подход, който се запази дори след повторното отваряне на мултиплексите.

През последните две години основните подразделения за анимация на Disney – Walt Disney Animation и Pixar Animation – бяха сред тези, които се опитваха да помогнат за увеличаване на абонаментите на стрийминг услугата Disney+, която гигантът пусна.

Филмите „За душата“, „Лука“ и „Мей червената панда“ имаха премиери директно в платформата през 2020 и 2022 г., което някои служители изтълкуваха като по-слаб фокус към киното. Част от директорите пък бяха притеснени, че това ще накара потребителите да свикнат да гледат всички филми на Disney у дома, вместо да плащат за билети в кината, казват източници, запознати с въпроса.

Първата голяма премиера, след като Covid-19 затвори повечето кина, беше за миналогодишния Ден на благодарността с „Енканто“, който генерира разочароващите 96 млн. долара от продажбата на билети в САЩ и Канада, но откри нови фенове по време на пускането си в Disney+ скоро след това. „Баз Светлинна година“, който е част от франчайза „Играта на играчките“, дебютира ексклузивно в кината през юни и се представи доста по-слабо от очакваното, генерирайки 118 млн. долара в боксофиса в Северна Америка.

Промяната в стратегиите – част от филмите да отиват в Disney+, други в кината, а трети и на двете места – според критиците на Чапек беше отчасти последица от реорганизацията, която даде по-голям контрол над стратегията за дистрибуция на директори от звеното Disney Media and Entertainment Distribution. Въпреки че твореските директори от Disney Animation и Pixar съблюдаваха създаването на филмите, директорите от другото подразделение определяха какъв да е дистрибуционният му път.

Чапек заяви, че това разделение е подобрило вземането на решения и е позволило да се гледа с по-ясен поглед на това кой е най-добрият начин за разпространение на всяко заглавие.

Миналата седмица, само дни след като се завърна като главен изпълнителен директор Айгър заяви, че ръководителят на Disney Media and Entertainment Distribution Карим Даниел напуска компанията и че помолил четирима лидери да предложат „нова структура, която връща решенията в нашите творчески екипи“.

„Намерението ми е да преструктурирам нещата по начин, който почита и уважава творчеството като сърцето и душата на това, което сме“, пише той в писмо до служителите. „По същество вярвам, че разказването на истории е това, което подхранва тази компания и то е в центъра на начина, по който организираме нашия бизнес“, се казва в него.

По-общо казано, Айгър ще трябва да се ориентира на един кинопазар, различен от този, който напусна, такъв, който отхвърли голяма част от семейното развлечение, предлагано от Disney.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:05 | 28.11.22 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още