fallback

De Beers променя стратегията си за диамантите и понижава цените

Междувременно пазарът на диаманти преживява срив

15:17 | 02.12.24 г.

Най-големият производител на диаманти в света – De Beers, се отказа от опитите си да подкрепи потъващия пазар и намали цените на диамантите си с над 10%, пише Bloomberg.

Диамантената индустрия е засегната от един от най-дълбоките и продължителни спадове от десетилетия. Това, което започна като забавяне след пандемията, се разви спираловидно, тъй като инфлацията нанесе удар на покупките на клиентите, преди сривът на пазара на луксозни стоки в Китай допълнително да подкопае търсенето. Изкуствените диаманти също продължават да засягат цените.

Тъй като цените на необработените диаманти на вторичния пазар - където търговци и производители купуват един от друг - стабилно спадат през по-голямата част от годината, De Beers се опитва да задържи положението. Звеното на Anglo American предложи на клиентите си повече гъвкавост и правото да отказват стоки, вместо да намаляват цените.

И в крайна сметка днес компанията се отказа от това при финалната продажба за годината. De Beers е намалила цените с 10 до 15% за повечето стоки, които продава, твърдят източници, запознати със ситуацията. Това е първото значително намаление на цените от началото на годината и историческо за компанията.

Говорител на De Beers отказва да коментира въпроса.

Сривът на пазара на диманти се случва в труден за De Beers момент. Нейният собственик Anglo American иска да излезе от бизнеса като част от радикално преструктуриране, след като по-рано тази година отхвърли офертата за 49 млрд. долара от BHP Group.

De Beers е особено влиятелна на пазара на необработени диаманти. Тя провежда по 10 продажби всяка година, на които купувачите обикновено трябва да приемат цената и предложените количества.

И все пак, дори след рязкото намаление на цените днес, камъните на компанията все още са по-скъпи от тези на вторичния пазар, казват източниците, пожелали анонимност, тъй като нямат право да коментират въпроса. Компанията премахна и част от гъвкавостта, която предлагаше при предишни продажби.

De Beers обичайно запазва агресивното намаляване на цените като последна мярка. Въпреки че пази цените си в тайна, общото намаление този месец е значително.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:18 | 02.12.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още